Knepigt ljud i edgen?

Mhjax

Välkänd medlem
27 mar 2005
630
0
16
idag testade jag min edge x 800 -03 i blötsnön jag införsaffat nyligen. Jag upptäckte ett knepigt ljud i den när jag bromsade. Jag kan inte beskriva ljudet riktigt, men de skrapade på nått vis. Bromsen funka bra så de va inga fel så. Jag tänkte höra om någon av er har nån gissning på va det kan va?
Min teori är den att skotern inte har varit använd mer än max 15mil i bröjan av förra sesongen, då den tidigare ägaren skadat sig i en axel, kan det vara så att ljuder kommer från det? att den stått så pass länge??

Hör av er!

J00r

Välkänd medlem
4 jan 2006
282
1
16
36
Skellefteå
Kläm i bromsen ordentligt några gånger om det inte försvinner då så kan du ju kolla över skivan och bromsklossarna.

The Engineer

Välkänd medlem
1 jan 2000
228
0
16
detta låter som ett vanligt fenomen som polaris dragit länge med...kolla överbromsarna, kolla så lagerbockarna som håller axeln till bromskivan är åtdragna! Hör av dig igen om detta ser okej ut så ska jag försöka luska ut vad det kan vara..

HenkeEdge

Välkänd medlem
18 jan 2006
1.754
0
36
Sandviken
idag testade jag min edge x 800 -03 i blötsnön jag införsaffat nyligen. Jag upptäckte ett knepigt ljud i den när jag bromsade. Jag kan inte beskriva ljudet riktigt, men de skrapade på nått vis. Bromsen funka bra så de va inga fel så. Jag tänkte höra om någon av er har nån gissning på va det kan va?
Min teori är den att skotern inte har varit använd mer än max 15mil i bröjan av förra sesongen, då den tidigare ägaren skadat sig i en axel, kan det vara så att ljuder kommer från det? att den stått så pass länge??

Hör av er!

Är inte det klassiska ylandet som kan vara av kedjesträckaren? vilket inte är någon fara.