Hallojs..
Jo.. Det är såhär att jag var o hämtade en gammal everest 340 årsmod runt slutet på 70.. Har mixtrat lite, bytt kablar och hittat div. småfel.. Har kommit fram till att det inte är nån gnista på den oavsett tändhatt eller vid tändkabelbyte..
Eftersom jag då har sett att många annonser m.m. har everestar utanonserade med just elfel så tänkte jag att man kanske kan få tips om var man kan börja.. Det är ju förövrigt ingen cdi-box på skiten utan spolar, en för varje cylinder. Men det kanske inte är dom heller eftersom det inte är gnista på nån av kablarna..
Så om nån har erfarenhet av elfel på endera 340:n eller liknande äldre rotax så är jag tacksam för svar..
Jo.. Det är såhär att jag var o hämtade en gammal everest 340 årsmod runt slutet på 70.. Har mixtrat lite, bytt kablar och hittat div. småfel.. Har kommit fram till att det inte är nån gnista på den oavsett tändhatt eller vid tändkabelbyte..
Eftersom jag då har sett att många annonser m.m. har everestar utanonserade med just elfel så tänkte jag att man kanske kan få tips om var man kan börja.. Det är ju förövrigt ingen cdi-box på skiten utan spolar, en för varje cylinder. Men det kanske inte är dom heller eftersom det inte är gnista på nån av kablarna..
Så om nån har erfarenhet av elfel på endera 340:n eller liknande äldre rotax så är jag tacksam för svar..