boggie phazer fx

davvap

Aktiv medlem
23 feb 2006
84
0
6
ö-vik
har kört 6mil på min fx och är super nöjd.... men skulle vilja öka skidtrycket... läste på yamahas hemsida att man ska kunna ställa viktfördelningen på boggien.... i instruktionsboken hittar jag inte hur man justerar det.... är de nån fx ägare som har koll på det?:confused:
 

davvap

Aktiv medlem
23 feb 2006
84
0
6
ö-vik
Spänn balataremmen lite så får du högre skidtryck.
jo... men de gjorde jag.... spännde 2 lägen men tanken är väl att den inte ska vara sträckt... den ska väl va lite slak när maskinen står stilla... det borde gå att justera på annat sätt... eller... ?
 

FOX rider

Välkänd medlem
10 okt 2006
1.426
9
38
46
Ludvika
Om du spänner fjädrarna i framvagnen så får du också högre skidtryck.

Har märkt det här med skidtrycket jag med men bara i väldigt låga farter.
 

Pitabroed

Välkänd medlem
7 nov 2005
3.258
79
48
Övik
Balataremmen ska vara spänd när maskinen står stilla, om den är slak när du lyfter upp skotern sliter det avsevärt mycket mer på dämparna.
 

matti

Välkänd medlem
7 aug 2004
1.022
1
16
Långå
www.herjedalen.se
är väl inte så konstigt...går ju inte att fara runt med fjantiga 25mm på en ny maskin...hur kul är de!
Hallååå....80hk!!!.....kanske är rätt "lagom" med 1 tums matta. I varje fall om man vill ha någon som helst möjlighet att kunna ställa upp den på kurvor på led. Kör man mest lössnö är det väl en annan sak förståss....men då är å andra sidan mattan både för smal och för kort :p

mvh / Matti
 

davve80

Medlem
24 okt 2006
24
0
1
ö-vik
Hallååå....80hk!!!.....kanske är rätt "lagom" med 1 tums matta. I varje fall om man vill ha någon som helst möjlighet att kunna ställa upp den på kurvor på led. Kör man mest lössnö är det väl en annan sak förståss....men då är å andra sidan mattan både för smal och för kort :p

mvh / Matti[/quote vad du snackar för det första får du minst dubbelt så bra broms ....... vadå sladda i kurvor de ä ingen phazer från 91 ... bra bett in och ut ur kurvor det är det som gäller