AKUT köpråd!!!!!!!!!!

jonasadolfsson

Välkänd medlem
5 nov 2005
1.666
1
16
Bollnäs
Hej, jag och en kompis funderar på att köpa en Wild Cat 700 -91 med 650 motor i..skoter'n är defekt, det finns ingen gnista..Vad tror ni kan vara felet?? För och nackdelar?? Den har stått ca 3-4 år helt oövetäckt och inge sift i cyllindrarna, tänkte om typ ram/vev lager kunde ha tagit skadda då?? Någon kunnig som kund svara ?

Mkt tacksam för snabba svar vi ska kolla på den imorgon.....
 

The Engineer

Välkänd medlem
1 jan 2000
228
0
16
650 motorn är såpass vanlig att delar inte ska vara några problem att få tag i..och det med gnista behöver inte vara mer än tändkablar eller dåliga ledningar!
 

Bagger

Medlem
9 jan 2006
26
0
1
KROKSTA
skulle tro att om den har stått i 4-5 år utan stift så har det nog kommit in kondens, kolla upp så att du kan dra runt veven och kolvarna!
 

jonasadolfsson

Välkänd medlem
5 nov 2005
1.666
1
16
Bollnäs
5 tusen? KÖP! Vad som än är felet KAN du bara inte gå back på affären.
Okej jag ska kolla på den idag ...sen kan ja lägga upp lite blider på den :) Vi köper bara den för "kul".. Jag har redan en edge 600..Tack så jätte mkt för alla svar!!
 

Jimmy

Välkänd medlem
13 okt 2006
3.212
0
36
43
Kiruna
Jonas, får ni igång den? Skriv här isf, och hur ni gjorde för att få igång den :D
 

jonasadolfsson

Välkänd medlem
5 nov 2005
1.666
1
16
Bollnäs
Tjoo vi har plockat mer skotern nu och ska lacka det mesta..men vi hittar inte täningsfelet...vad tror ni *? det är ju somsagt ingen gnista?? kan det vara cdi:boxen `??
 

emil_

Välkänd medlem
14 mar 2006
300
0
16
34
Bollnäs
haha "vi" tror att det är cdi boxen som spökar... så vi ska ner till våran åf och kolla den:D
 

jonasadolfsson

Välkänd medlem
5 nov 2005
1.666
1
16
Bollnäs
haha "vi" tror att det är cdi boxen som spökar... så vi ska ner till våran åf och kolla den:D
Nu har jag testat CDI:boxen och tändspolen på en kompis skoter och det är inte det som är felet....Det måste vara något annat....Någon som vet???
 

LOCAL-RIDER

Välkänd medlem
29 okt 2006
210
0
16
LAPPLAND
det kan vara nödstoppen som spökar för er så var det på min maskin eller så är det tädplattan som spökar kan vara att kryss kilen är utsliten :cool: