GULA stänkskydd/fotstegsförstärkare till LYNX... ?

• Trådskapare JagLuktarGott
  • Startdatum
J

JagLuktarGott

Hallåj, är ute på jakt efter ett gult stänkskydd till en lynx 440 racing -00!
Någon som vet vart man kan få tag på ett sådant? funderade också på om man kan ta och beställa ett gult stänkskydd från polaris, och försöka få det att passa (och givetvis skära bort den fula polaris texten :D) men men.
Och så letar jag gula fotstegsförstärkare och halkskydd till samma skoter.

Vore sjysst om ni kunde tipsa om lite sidor där man kan köpa dessa saker,
allrahelst stänklappar, för jag har ju sett såna förut på polarisar, så en sån skulle man åtminstone kunna få tag i! :)

SKRIIIIIV OM NI VET NÅTT ;)

Last edited:
J

JagLuktarGott

Sv: Färgat Stänkskydd/fotstegsförstärkare !!!?? SNÄLLA?

Hallåj, är ute på jakt efter ett gult stänkskydd till en lynx 440 racing -00!
Någon som vet vart man kan få tag på ett sådant? funderade också på om man kan ta och beställa ett gult stänkskydd från polaris, och försöka få det att passa (och givetvis skära bort den fula polaris texten :D) men men.
Och så letar jag gula fotstegsförstärkare och halkskydd till samma skoter.

Vore sjysst om ni kunde tipsa om lite sidor där man kan köpa dessa saker,
allrahelst stänklappar, för jag har ju sett såna förut på polarisar, så en sån skulle man åtminstone kunna få tag i! :)

SKRIIIIIV OM NI VET NÅTT ;)
Alltså seriöst, det är 100pers som har läst tråden, är det verkligen ingen som har en aning om vart man kan få tag på dessa grejjor? snälla? :confused::mad:

2stroke

Välkänd medlem
31 dec 1999
4.445
2
38
Norrbotten
www.lynxtalk.se
LYNX'ar skall vara RÖDA

Det finns ju helt GULA stänkskydd att köpa med Ski-Doo text på/ingjutet !

Samma sak med fotstegsförstärkare, det finns GULA Orginal Ski-Doo grejer att få tag på !

.

J

JagLuktarGott

Sv: Färgat Stänkskydd/fotstegsförstärkare till lynx!!!??

äntligen någon som svarar >.< haha, men kolla bilden i min profil så förstår du varför jag vill ha gula detaljer till den :) men vet du nån bra webbshop som säljer gula förstärkare och stänklappar?

Jag har hittat förstärkare på duells, men det står att dom passar rev chassiet, men dom kanske passar min med, annars äre kanske bara att modda dit dom? :)

StubbRubb

Aktiv medlem
26 jan 2006
86
0
6
Ö-vik

Jag köpte ett sådant här ark (silver då) och skar ut så Lynx märket på läppen blev silver, blev rätt okej visst går man fram med lupp så ser men att man kanske gjort det själv. Men på en meter så ser det bra ut. varför jag valde det flourescerande arket var att färgen är slät inget mönster som på reflexarken. Och det har då inte ramlat av än eller rättare sagt ingen som helst tendens att vilja släppa men den har bara varit med en säsong.

http://www.skimkayaks.se/accessoire.php?cat_id=17&acc_id=65#65

J

JagLuktarGott

okej, du har ingen bild på det så ja kan få se? Tack så mycket för svar! :)

StubbRubb

Aktiv medlem
26 jan 2006
86
0
6
Ö-vik

hmm nope ingen bild, skotern står 11mil från mig just nu, det ända jag kan fixa är om jag tar kort på tv´n när jag filmat.

J

JagLuktarGott

okej, du kan väll göra det då om du har lust, så kan du säga till när du har ordnat den, så jag får se :)

StubbRubb

Aktiv medlem
26 jan 2006
86
0
6
Ö-vik
Gick igenom det jag filmat men he he det var snö på läppen hela tiden, så jag fick en att ta kort med mobilen och skicka det till mig, ett kasst kort är vad jag kan fixa fram just nu.

Jag ansade kanterna så inga ojämnheter skulle finnas och ruggade upp ytan lite med ett sandpapper, tvättade med thinner sen klistrade jag på hela arket och följde kanterna och skar ut med ett fint rakblad.

J

JagLuktarGott

Tack så mycket, det där var ju riktigt snyggt! :) ska fan ta och göra så jag med, fast med gul då.

Men en sak jag undrade över, den där sidan som du länkade till, det går inte att beställa nått därifrån? eller äre jag som är trög? ;p annars, vart kan man köpa dom?

Tack så mycket! :)

Jimmy

Välkänd medlem
13 okt 2006
3.212
0
36
43
Kiruna
Det lät nästan nedverderande till värdens bästa snöskoter. "och givetvis skära bort den fula polaris texten"

StubbRubb

Aktiv medlem
26 jan 2006
86
0
6
Ö-vik
Tack så mycket, det där var ju riktigt snyggt! :) ska fan ta och göra så jag med, fast med gul då.

Men en sak jag undrade över, den där sidan som du länkade till, det går inte att beställa nått därifrån? eller äre jag som är trög? ;p annars, vart kan man köpa dom?

Tack så mycket! :)
Jag ringde till dom och bestälde, betalade in vad dom skulle ha i förskott och grejerna kom två dar senare. Här är sidan med hur du tar kontakt.

http://www.skimkayaks.se/kontakt.php

J

JagLuktarGott

tack tack! :)

testade lite i photshop hur det skulle se ut, vart rätt bra, men det blir nog säkert bättre när man får dit det riktigt.
bara inte den gula färgen är sådär gul/grön, men jag ska ringa och höra.

Så här blev testet iaf:

Last edited: