Därför att det är en av de roligaste ledmaskinerna.varför köpa 440 om du ska köra på led?
Räkna med ett byte per säsong för att vara säker. Sen skaffar du en kompmätare (~300kr) och håll koll på kompet. Börjar det skilja en den mellan cylindrarna eller i fall bägge är rätt låga så öppna motorn och börja med att mäta ringarna. Slitagegränsen på "gapet" på ringarna är MAX 1mm (när de är nya är de 0.4mm). Därefter kolvarna, kommer dock inte ihåg måtten på dem, fast oftast räcker det med att byta ringar. (1 ring/kolv á 400kr, cylinderfotspackning 200kr)Hur ofta behöver man byta kolvar på en racing 440 om man ligger på ganska bra med kör ändå mest led?
Kan bara säga detsamma, bra svar! håller på kollar efter en kompmätare nu, vet du någon bra sida där man kan köpa en som funkar bra och inte är allt för dyr?Därför att det är en av de roligaste ledmaskinerna.
Räkna med ett byte per säsong för att vara säker. Sen skaffar du en kompmätare (~300kr) och håll koll på kompet. Börjar det skilja en den mellan cylindrarna eller i fall bägge är rätt låga så öppna motorn och börja med att mäta ringarna. Slitagegränsen på "gapet" på ringarna är MAX 1mm (när de är nya är de 0.4mm). Därefter kolvarna, kommer dock inte ihåg måtten på dem, fast oftast räcker det med att byta ringar. (1 ring/kolv á 400kr, cylinderfotspackning 200kr)