Twin Pipes på Indy 500 EFI

drakir

Medlem
13 nov 2006
12
0
1
Hej!

Jag funderar på att köpa Twin pipes till min Indy 500 EFI -93.
Om jag hade haft förgasare hade jag ju fått bestycka den, men nu har jag ju EFI, den ställer om sig automatiskt va? Måste jag ändra några vikter i variatorn? Något mer man behöver göra?

Det jag egentligen är ute efter är ett vassare ljud, men några hk's sitter aldrig fel :]. Jag tänkte köpa Sportfilter först, men det är ju risk för snöskärning etc, plus så ger det ju inge effekt, bara ljud.

Fördelar/nackdelar? Berätta era erfarenheter om Twin Pipes..

MVH Drakir.

krappen

Välkänd medlem
1 jan 2000
910
17
18
Luläää
Tjenare!
Av vad jag hört så måste du byta chip i fall du sätter pipor på en efi sen så bör du även ändra lite i variatorerna. Lycka till!

Stoft

Banned
13 nov 2006
2.596
0
36
Går dom lite äldre maskinerna sönder lätt? kommer inte hoppa så jeflarns mkt kommer köra led och nån puder sväng. Farsan tycker inte att jag ska köpa en äldre skoter för dom går sönder hela tiden, SÄGER HAN ;)

drakir

Medlem
13 nov 2006
12
0
1
Har ett chip för SLP twinpipes.
Är till en -92 så du måste kolla om det passar.

Okej, säljer du det? Hur mycket isåfall?
Ska kolla upp om det passar..

Går dom lite äldre maskinerna sönder lätt? kommer inte hoppa så jeflarns mkt kommer köra led och nån puder sväng. Farsan tycker inte att jag ska köpa en äldre skoter för dom går sönder hela tiden, SÄGER HAN ;)
Nej, det går inte sönder lätt, det beror helt på hur du kör..
Finns dock billiga reservdelar till de flesta..

drakir

Medlem
13 nov 2006
12
0
1
Jag kan sälja det för 300 kr - tror att det kostar ca. 1500 kr nytt.

Okej.. Hittar jag några Twin Pipes till ett bra pris så ska jag köpa det, då kan jag kontakta dig så köper jag ditt chip. Om du har kvar det.

Tack för all hjälp!