Edge X 600 -01 -02

Borge

Välkänd medlem
15 maj 2005
826
0
16
32
Östersund
hur mycket väger dem?
Skriv även vad ni tycker om dem, bra dålig?
Vet att man kan läsa på skoterbanken om upplevda nackdelar och fördelar, man ni får gärna dela med er till mig också.

Skriv gärna vad som brukar gå sönder, och vad som kan vara bra att kolla efter när man ska köpa en.
Och skillnaden mellan -02 och -01.

HenkeEdge

Välkänd medlem
18 jan 2006
1.754
0
36
Sandviken
hur mycket väger dem?
Skriv även vad ni tycker om dem, bra dålig?
Vet att man kan läsa på skoterbanken om upplevda nackdelar och fördelar, man ni får gärna dela med er till mig också.

Skriv gärna vad som brukar gå sönder, och vad som kan vara bra att kolla efter när man ska köpa en.
Och skillnaden mellan -02 och -01.

Om man inte orkar använda sökfunktionen, så kan man väl iaf skumma igenom och läsa topics på de två första sidorna, finns en rätt ny tråd som heter "Edge 600 01-02" Sen finns det väl fler äldre Edge-trådar med typ:

Ren fakta om XC Edge 500 2001 (framvagn,boggie)
Edge-X 500 ( 2002 ) Vettigt skoterval... ?

Last edited:

Andreas_H

Välkänd medlem
11 nov 2006
258
0
16
Horrsjön
jag äger en 600 x 01 å den funkar klockrent aldrig varit något. har inte märkt av några sprickor eller dylikt på min. dom går bra åxå har haft upp min i 175 km/h sen så ville jag inte pressa mera går att få upp i 180 185 km/h men det är roligare med lite ax å den axar på bra nej jag måste säga att jag är hel nöjd med skotern köp en om du kommer över en. mvh Andreas