att en skoter som har varit servad på aukt. verkstad och varit omskött på rätt sätt, ska ha skurit 2 gånger är bullshit.
Men ja, det har förekommit många många skurna 580/550 motorer genom tiderna. Jag själv har lyckats köra sönder 3st på ett år.
MEN när man sköter den på rätt sätt, så håller den hur länge som helst. En kompis har kört över 1200 mil nu sen 4 år tillbaka. Han har bytt kolvat förra vintern, och den bara går och går och går.
Men vad jag tycker du ska se upp med är EFIn, börjar den spöka kan det bli tråkigt.
Mkt vanligt är att man byter ut efin mot förgasare. Så kan man hålla bättre uppsikt över saker och ting och bestämma mer "själv". Sen hänger inte allting på ett litet j*vla batteri heller. Kostar en del att konventera. Men jag har ett "Kitt" som jag säljer för 2000kr (förgasare, cdi, tändplatta osv).