värt att efter montera perc?

turbomatti

Välkänd medlem
17 apr 2006
152
0
6
Pajala
är det värt att pröva efter montera el back på en 02as edge 700a motor
som sitter i ett proxr 440 -04 chassie?
vad finns det för hinder? är det möjligt?
//mattias
 

bbb

Välkänd medlem
3 nov 2006
364
0
16
ockelbo
din skoter är så pass lätt att man kan lyfta runt den så back tycker jag inte är värt att köpa men de e nog helt möjligt att ordna
 

931Melander

Välkänd medlem
29 okt 2006
383
0
16
Piteå
är det värt att pröva efter montera el back på en 02as edge 700a motor
som sitter i ett proxr 440 -04 chassie?
vad finns det för hinder? är det möjligt?
//mattias
Håller på med samma sak med min Pro X 600 -03.

Blir lite less på typen av inlägg som bbb just lagt. Avgör han om jag/ du vill dra skotern av släpvagnen eller bestämmer vi det själv...
 

turbomatti

Välkänd medlem
17 apr 2006
152
0
6
Pajala
har tittat lite på vad som finns i usa.....det finns ju ett kitt till -03orna med cdi och hela köret. och som jag fattar det så skulle ett kitt till pro x - 03 (med team sekundär) kosta 300usd dvs inte så farligt med tanke på att man får med cdi osv! frågan är om det passar med en -04as cdi på en -02as motor?
//mattias
 

turbomatti

Välkänd medlem
17 apr 2006
152
0
6
Pajala
ja men jag har ju en 700a.....
beställde nu från e-bay kommer väl att landa på drygt 2000 men då var det utan sekundär variator! sitter ju redan en team i min!....så det var lite dyrt på blocket!
 

RWR

Medlem
1 aug 2004
42
0
1
Sundsvall
jag tror inte att det går på en -02 då det ska vara skilnad på oljepumpen som ej pumpar om du vänder håll på motorn vet ej om det går att fixa men kolla med en polaris handlare så vet dom mer /Robert
 

turbomatti

Välkänd medlem
17 apr 2006
152
0
6
Pajala
hmm...kan ju vara att man måste modda eller fixa en -03as pump....men jag blandar i tanken så enda jag använder pumpen till är ramlagrena!....någon som vet mer om "pump problemet?"
 

931Melander

Välkänd medlem
29 okt 2006
383
0
16
Piteå
Du måste byta pump , men pumpen följer med alla svenska kit + att det sitter på ett flertal redan orginal. Tex Pro X har den pumpen orginal.
Mao så finns det en hel massa som har pumpar liggande.

Såg nån som inte hade bytt pump och menade att om man bara backade en kort stund så spelade det inte någon roll, - får stå för honom.

Det följer säkert med en pump till kittet du beställt, såg på e-bay att kiten där hade pump.
 

turbomatti

Välkänd medlem
17 apr 2006
152
0
6
Pajala
såg på e-bay att kiten där hade pump.
jasså....har då inte sett det på nåt kit på e-bay.....har du nån länk?
beställde ett pro x kit för att det var 200usd billigare men det var väl mest för att det inte följde med nån sekundär variator!
jaja man får ju se hur det fungerar när man fått kitet och installerat!
 

turbomatti

Välkänd medlem
17 apr 2006
152
0
6
Pajala
jahapp.....då var kitet monterat....fick inte med nån pump...var endast prox 600 som fick med den....iaf bytte cdi och kabelhärva....verkar fungera fint...enda problemet nu är ju att jag inte har nån helix....dvs jag kan inte backa! nån som har att sälja/byta helix??