Yamaha Et 340T Höjning?

Marcs

Välkänd medlem
23 dec 2006
1.344
0
36
33
Tjenare!

Jag undrar om någon har en bild på deras höjda Et 340T? :)
Om det är någon här som har det iofs! ;)

Tack på förhand!

MVH Marcus

Marcs

Välkänd medlem
23 dec 2006
1.344
0
36
33
Ja, det såg ju inte speciellt svårt ut! :p

Ska testa det senare ikväll! :)

Last edited:

Polle_man

Välkänd medlem
21 okt 2006
156
0
6
SOLLE
2 breda plattjärn e vad som behövs!!jag höjde min et 340 tr med 15 cm bak och sänkte boggien ca 3 cm fram,de va typ en piss i nilen,

Marcs

Välkänd medlem
23 dec 2006
1.344
0
36
33
2 breda plattjärn e vad som behövs!!jag höjde min et 340 tr med 15 cm bak och sänkte boggien ca 3 cm fram,de va typ en piss i nilen,

Okej, så det höll inte eller?

Men hur gjorde du när du sänkte fram, kan inte så mycket om en boogie! ;)

Marcs

Välkänd medlem
23 dec 2006
1.344
0
36
33
Nu är min fråga alltså, ska man sänka skotern fram om man höjer skotern bak? Eller räcker det med att höja bak? :)

Polle_man

Välkänd medlem
21 okt 2006
156
0
6
SOLLE
Ja oftast,annars står ju främre delen på boggien uppåt,då får du ju inte helt matt tryck,den drar betydligt sämre,om du börjar med att höja bak,dock inte alltför mycket sen så har du skotern plant då får du ju en fingervisning om hur mycket du behöver sänka främre infästningen.

Marcs

Välkänd medlem
23 dec 2006
1.344
0
36
33
Ja oftast,annars står ju främre delen på boggien uppåt,då får du ju inte helt matt tryck,den drar betydligt sämre,om du börjar med att höja bak,dock inte alltför mycket sen så har du skotern plant då får du ju en fingervisning om hur mycket du behöver sänka främre infästningen.
Men där fram så måste man också göra eget fäste eller?

Marcs

Välkänd medlem
23 dec 2006
1.344
0
36
33
Nä,bare te å böra om
Okej, tack för era svar! :)

Men tar jag fästena från mitt andra chassi så blir den ju inte många cm högre?
Och om man tar dom, behöver man sänka fram eller bara att köra? :)

Last edited:
Du såg ju hur jag hade gjort på min säkning bak.. jag behövde inte sänka fram.. utan att förlora så mkt matt tryck.. men när jag satt ditt 307s mattan sänkte jag fram 3-4 cm.. och då borrade jag bara nytt hål också nitade jag fast 2 platjärn på insdan med 6nitar.. och det höll... inte vare mina infästningar som gav vika te slut .. de va boggien.. :)

Marcs

Välkänd medlem
23 dec 2006
1.344
0
36
33
Okej, men får se om jag höjer den! Ska köra fast först ifall jag ska fundera på det!
Vi har inte så mycket snö! :rolleyes:

RYZ

Välkänd medlem
23 jan 2007
150
0
6
Indal
varkar bra det!! Ska testa till helgen..
Man borde kunna lägga nått på skidorna så att den blir högre..
DÅ borde den (äta) snön bättre!!

Finns det ingen som har fler bilder på höjningar på Et 340 ??

sn1rpex

Medlem
9 mar 2007
26
0
1
råneå
Hej jag har bilder !!...

inte alls svårt.. tog bara och kapade loss från mitt andra chassie.. och tog och bulta ihop platterna.. sedan skruva jag fast boggien i nedre deln bara:p.. och tro mig .. :p ja tukatade min Et.. och de där gav alri vika :).. stadigt igentligen :)

http://xs.to/xs.php?h=xs510&d=06521&f=Hojjbild.JPG

MvH Croll .. har kanske fler bilder :)

ser bra ut nu blir de att höja maskinen o sedan se hur man gör för att sänka fram ^^