trailingarmen

skoter_freak

Välkänd medlem
5 jun 2006
634
0
16
33
Kiruna
Nu har de hänt, var ut idag på gården å skulle flytta skotern när jag kollar ner på ena sidan och ser att trailing armen är krökt:( de är inte mycket men de syns. undrar om de håller året ut eller om man måste byta? vad tror ni?
 

Mikael_N

Välkänd medlem
12 aug 2004
4.403
4
38
55
Kalix, Sweden
www.kartman.se
Beror på hur mycket, men är den bara en aning krökt så är det bara att köra med den. Har du möjlighet att langa upp en bild så är det lättare att bedömma.
 
R

Robin

Beror på hur mycket, men är den bara en aning krökt så är det bara att köra med den. Har du möjlighet att langa upp en bild så är det lättare att bedömma.

Bilder på hans skoter:




Mvh/Robin
 

jeens

Välkänd medlem
23 maj 2006
120
0
6
nog går det bra att köra med. det hände mig också fast min var mer krökt, sen fylde jag mina med fogskum efter att jag bytte ut den krökta, dom skulle tydligen tåla mer små smälar så. men jag vet inte om det är sant.
men om ni ska fylla dom med fogskum så moste ni borra två hål ett bak och ett fram så att skumet har någon stans att ta väggen.
 

skoter_freak

Välkänd medlem
5 jun 2006
634
0
16
33
Kiruna
Hur fyller man med fogskum då, bara å borra 2 hål å sen spruta in de i trailingarmen? samlas de inte bara på ett ställe eller trycks de ut i hela armen?
 

Srv_540

Välkänd medlem
1 jan 2000
432
0
16
34
De där är inga problem ha ja kört hela förra vintern med trailing armar som såg mkt värre ut än som dom där!

Och ett tips är att förstärk inte trailing armar för då ryker fästet i baljan istället då du smäller in i nått;)


Mvh
Jonas
 
R

Robin

mm presis, armarna är ju konstruerade så att dem sak ta upp smällen om nåt händer
 

Niklas.L

Välkänd medlem
5 sept 2006
330
0
16
Sthlm
Förstår inte varför folk ska förstärka dom hela tiden?? Hela grejen me dom är att dom ska gå sönder å inge annat... Och nu när den e krökt, visst går de att köra me den men den har ju förlorat sin "hållfasthet" å kommer att krökas lättare om du kör på nå mer!
 

jeens

Välkänd medlem
23 maj 2006
120
0
6
anledningen att jag förstärkte dom var att jag köpte pirat (hade inte lust att betala 2000kr för en orginal). och man får det man betalar för.:eek:
 

Niklas.L

Välkänd medlem
5 sept 2006
330
0
16
Sthlm
anledningen att jag förstärkte dom var att jag köpte pirat (hade inte lust att betala 2000kr för en orginal). och man får det man betalar för.:eek:
jo de säger ju lite mer! Men då menar jag dom som t.ex svetsar dit armeringsjärn å sånt.
 

skoter_freak

Välkänd medlem
5 jun 2006
634
0
16
33
Kiruna
Litet tag sen men har börjat fundera, håller ju på att förbereda skotern för årets helg som kommer i början på mars (sportlovet). men har inte tänkt göra ngt åt trailingarmen, men nu har jag börjat fundera. tror ni den håller för lite bus uppe i riksgränsen eller måste man byta den innnan man åker:confused:
 

jeens

Välkänd medlem
23 maj 2006
120
0
6
nog tror jag den håler, min arm var mer krökt och jag körde ca 50 mil utan problem. men du ska nog satsa på att byta ut den bara för att vara säker.
 
R

Robin

Litet tag sen men har börjat fundera, håller ju på att förbereda skotern för årets helg som kommer i början på mars (sportlovet). men har inte tänkt göra ngt åt trailingarmen, men nu har jag börjat fundera. tror ni den håller för lite bus uppe i riksgränsen eller måste man byta den innnan man åker:confused:
bus i gränsen :D kommer nog bli lite mer än de där borta eller vad säger du? :rolleyes:
Kommer nog köra skotrarna ganska hårt där borta med diverse hopp och drop.

Jag tror den kommer att hålla men vi vill ju inte bli stående där borta med en/två trasig/trasiga skoter/skotrar uppe på fjället.
 

skoter_freak

Välkänd medlem
5 jun 2006
634
0
16
33
Kiruna
bus i gränsen :D kommer nog bli lite mer än de där borta eller vad säger du? :rolleyes:
Kommer nog köra skotrarna ganska hårt där borta med diverse hopp och drop.

Jag tror den kommer att hålla men vi vill ju inte bli stående där borta med en/två trasig/trasiga skoter/skotrar uppe på fjället.
Är just de, de kommer bli lite mer än bus så man vill ju vara säker på att de ska hålla. jaa vet, srx är inte till för att hoppa med. Men de är en leksak å leksaker ska man leka med:D Kommer bli årets roligaste helg så man får hoppas på bra väder, mycket snö å shyssta ställen att leka på, eller vad säger du?:rolleyes: