reedventiler ?

Bystr0m

Aktiv medlem
3 jan 2007
56
0
1
Junsele
Hur vet man att reedventilerna är trasig? min zr500 går bara på tomgången och man måste pumpa på gasen för att få den att gå upp i varv! kan det vara reedventilerna? (har testat allt annat) :(
 

Bystr0m

Aktiv medlem
3 jan 2007
56
0
1
Junsele
jag har typ samma problem med min Zr440

jag måste pumpa med gasen för att få den att gå i början ! :S

vad kan felet vara


men ibland går min inte alls måste dra flera gånger för att den ska gå igång! den går så länge man kör med den men så fort man har stängt av den och ska starta den igen så är den så där :(
 

emmes

Välkänd medlem
1 apr 2006
252
0
16
men ibland går min inte alls måste dra flera gånger för att den ska gå igång! den går så länge man kör med den men så fort man har stängt av den och ska starta den igen så är den så där :(
i stort sett har väll alla skotrar det bekymmret då dom e kalla men om den *****s då den har varit varm borde du nog byta ventilerna.
 

k-len

Välkänd medlem
12 jul 2005
8.891
38
48
36
mellansel
www.skoterlon.nu
kan vara tändnignen också. Min ZRT 800 va likadan. Halvtrög o få igång, gick som fan då den väll gick, men stängde man av den va de ett helvete att få igång och då vare lidningen till tändningen som va väck
 

Kvirre

Välkänd medlem
21 jul 2006
137
0
16
33
Boden, Sweden, Sweden
kan vara tändnignen också. Min ZRT 800 va likadan. Halvtrög o få igång, gick som fan då den väll gick, men stängde man av den va de ett helvete att få igång och då vare lidningen till tändningen som va väck
Ska kolla min tändning och reedventilerna
 

Bystr0m

Aktiv medlem
3 jan 2007
56
0
1
Junsele
tändningen har jag redan kollat å den var bra! då måste det vara reddventilerna :rolleyes: men jag ska ringa till en arctic mekaniker idag och kolla vad han tror!
 

Virre

Välkänd medlem
9 jan 2006
628
0
16
Kiruna
På min rev 440 hadde reedventilerna gått sönder (fransats upp) då hadde jag skitdålig tomgång å den vill slockna hela tiden
 

Jowen

Aktiv medlem
16 dec 2006
96
0
6
Ta isär och kolla om det är någon spalt mellan läpparna och korgen. Om du byter så köp ett par boyesen reeds.
 

Pitabroed

Välkänd medlem
7 nov 2005
3.258
79
48
Övik
Vad är "allt annat" som du påstått dig prova? I mina öron låter det som den får för lite soppa, kan vara skit i förgasarn(a), igentäppt filter/slangar el. dyl. Om reedventilerna är väck ska väl ändå skotern bluddra som en grek och inte alls gå upp i varv och dra mycket soppa, eller är jag helt dum i huvvet?
 

Pitabroed

Välkänd medlem
7 nov 2005
3.258
79
48
Övik
Det här verkar vara mer en förklädd "var kan jag köpa-tråd" än en tråd där trådskaparen ber om hjälp, eftersom han inte verkar kunna tänka sig att något annat än reedsen är felande.

Om du (trådskaparen) läser inläggen som har skrivits och söker lite på forumet borde du nästan kunna dra den slutsatsen att det är något annat än reedsen som är trasigt tycker jag. Eller har jag missat något så att du någonstans skrev att du hade kollat reedsen? Bara lite fundersam