HJÄLP !!! kohler 440

widell1111

Välkänd medlem
11 okt 2006
692
0
16
sundsvall
hej!!! har har problem med min skoter ! skotern är en yamaha ex 440 , men det sitter en kohler motor i den nu en 440 den kommer ifrån en ockelbo 600 men motorn går hur fint som helst stark osv men så fort den blir varm eller efter en halvtimmas körning så blir den jätte slö vill nästan inte änns gå framåt ! å jag hittar inge fel vet inte vad jag kan kolla heller ... är det nån utav er som kan veta vad felet kan vara, förgasaren är ren å fin nya stift osv .. snälla HJÄLP mej vill ju åka skoter medans det är nån snö här

MVH//Robin

Rmk800

Välkänd medlem
19 nov 2005
120
0
6
Skellefteå & Svansele
Hmm låter nästan som om det är tändspolen som spökar.. hade samma symptom på min ockelbo (Rotax 440) där satt spolarna under förgasarn mot motorn.. så jag tog å flyttatde ena spolen (den som började gå dåligt när den vart varm) upp brevid fläkten.. sen började den gå även när den är varm..

Ta å prova att rycka bort en av tändhattarna när den börjar att gå som en kråka å se om den inte går på en cyl..

Mvh// Mårten

widell1111

Välkänd medlem
11 okt 2006
692
0
16
sundsvall
Hmm låter nästan som om det är tändspolen som spökar.. hade samma symptom på min ockelbo (Rotax 440) där satt spolarna under förgasarn mot motorn.. så jag tog å flyttatde ena spolen (den som började gå dåligt när den vart varm) upp brevid fläkten.. sen började den gå även när den är varm..

Ta å prova att rycka bort en av tändhattarna när den börjar att gå som en kråka å se om den inte går på en cyl..

Mvh// Mårten
är inte så hemma på att skruva :p vet ej vad tändspolen är .:S men får man inte en stöt om man tar bort ena tändhatten om skotern är igång ?

men du menar att jag ska flytta på tändspolen ? men om jag skulle fixa lite bilder på motorn så kanske du kan visa vad jag ska göra :) du kanske kan adda mej på msn så är det lättare att visa bilder

MVH//Robin

widell1111

Välkänd medlem
11 okt 2006
692
0
16
sundsvall
är inte så hemma på att skruva :p vet ej vad tändspolen är .:S men får man inte en stöt om man tar bort ena tändhatten om skotern är igång ?

men du menar att jag ska flytta på tändspolen ? men om jag skulle fixa lite bilder på motorn så kanske du kan visa vad jag ska göra :) du kanske kan adda mej på msn så är det lättare att visa bilder

MVH//Robin
isf widell1111@hotmail.com please help me :)

widell1111

Välkänd medlem
11 okt 2006
692
0
16
sundsvall
har provat kört nu ... tog bort ena tändhatten å den går bara på en celynder även när den är kall:S men jag har gnista på båda stiften .. vad fan kan det vara ? nån som kan hjälpa ?!?!?!

gu77a

Välkänd medlem
15 dec 2006
212
0
16
kalix
kanske kolvarna som sväller är så på en av min kommpis skoter .... men de är en jag3000 vet inge om ockelbo :O men kolla tändspolen mkt billigare att byta tändspole än kolvar :p

gu77a

Välkänd medlem
15 dec 2006
212
0
16
kalix
kan ju vara nått annat fel men kände bara igen de att den vart lite slö när den gick varm för hans skoter blir också slö när den blir varm

widell1111

Välkänd medlem
11 okt 2006
692
0
16
sundsvall
kan ju vara nått annat fel men kände bara igen de att den vart lite slö när den gick varm för hans skoter blir också slö när den blir varm

okey ... Farsan ska komma bort i morrn å kolla om han hittar nå fel han är bra på att mecka :p så jag hoppas det löser sej vill ju lixom åka skoter hela helgen :D men troligast är det tänspolen eller överslag i tändkabeln

MVH