Boost bootle ??

Marko.n

Välkänd medlem
2 jan 2006
172
0
6
Kil Sweden
Hej igen det där med boost bootle vad är det. Jag har ju en 650 efi -92 kan man montera det på en sån. Vad jag har förstått så ger det ett bättre ax för min bludrar när jag ska dra på från lågfart. Om den axar alls. kör jag för lungt så kan det till å med bara stanna bröla. händer oftast när man har kört lungt i skogen å sen när man behöver lite fart uppför så står man där.

Bola

Välkänd medlem
1 jan 2000
1.117
25
48
Är den ombyggd till f-gasare?
I vilket fall låter det som ett bestycknings fel, har du förgasare så brukar det vara liret mellan luftskruven och pilotjet som spökar under förutsättning att allt annat är som det skall.
Lycka till.

Mvh/
Bola........

931Melander

Välkänd medlem
29 okt 2006
383
0
16
Piteå
Sv: NEJ !

Nej ! , Boost Bootle är till för Reed styrda motorer vilket inte RXL motorn inte är !

Off topic: Varför är boostbootle bara för reedstyrda insug?
Tycker att det bör funka på alla typer av insug, särskilt då slidmatade eftersom att det är direkt vevhus där oxå.

Bola

Välkänd medlem
1 jan 2000
1.117
25
48
Reedventillerna stänger och öppnar insuget annars skulle inte boostbootlen funka nåt vidare bra,
de skulle inte stanna kvar nåt ``flaskan´´.

Mvh/
Bola.......

Bola

Välkänd medlem
1 jan 2000
1.117
25
48
Det blir väl exaktare styrning med reedkorgar i stället för vanliga insug, kolla in den här länken så kanske då får svar på din fråga om flaskteorinen.

http://www.hartmaninc.com/engine.html
Hade..

Mvh/
Bola................

Last edited:
R

Robin

Sv: NEJ !

Off topic: Varför är boostbootle bara för reedstyrda insug?
Tycker att det bör funka på alla typer av insug, särskilt då slidmatade eftersom att det är direkt vevhus där oxå.
för att boostbootlen samlar upp de bensinångor som blir kvar när reeden stängs sen förbränner dom vid nästa varv så håller de på så.
!!OBS(väldigt kortfattad sammanfattning om vad den gör)OBS!!

Finns säkert någon som orkar börja skriva mer ingående men den personen är inte jag.

Bola

Välkänd medlem
1 jan 2000
1.117
25
48
JA öppna länken ovanför så får du en genomgång;)

Mvh/
Bola...........

slednecks

Välkänd medlem
14 jan 2007
609
0
16
Skellefteå
om den bluddrar mycket kan det vara nått skit i lågfartsmunstycket du kan kolla avgasportarna oxå men det kan ju vara ett bestyckningsfel eller elfel