Finns svarta REV X-RS huvar att köpa?

Antez

Medlem
13 dec 2006
18
0
1
Tjena på er!

Jag håller på att bygga om min REV lite bla med svarta sidokåpor och tänkte köpa en svart huv. Standardhuven finns ju att köpa men har någon tagit fram den nya X-RS huven som eftermarknadsdel i svart? Den är ju bra mkt snyggare än orginalhuven =)
Jag har kollat hos min Ski-Doo återförsäljare men han hade ingen.

Antez

Medlem
13 dec 2006
18
0
1

Ja, tack för tipset. Dom säljs i sverige också men bara i paket med sidor och svindyrt för rubbet(kommer inte ihåg exakt vad han sa men runt 8-10lax) känns fel att börja lacka sånt =)
Men beställa från USA skulle man ju kunna göra, då får man ju tydligen köpa den separat.

Henke_hinken

Välkänd medlem
19 nov 2006
100
0
6
Jag ringde till en skoterhandlare för nån månad sen å han sa att han kunde fixa en 07as 440 orginal huv för typ 1800 kr.

Henke_hinken

Välkänd medlem
19 nov 2006
100
0
6
Finns det helsvarta sånna huvar också?
man måste ha andra fästen om man ska byta huv vad jag har läst.

Antez

Medlem
13 dec 2006
18
0
1
Finns det helsvarta sånna huvar också?
man måste ha andra fästen om man ska byta huv vad jag har läst.
Jag tänker på REV huven som funnits i Ski-Doos tillbehörskatalog i flera år. Den kostar 1200kr och finns i alla möjliga färger och ser ut som orginalhuven fast inga dekaler.

Antez

Medlem
13 dec 2006
18
0
1
Fast jag tycker att 440 huven är riktigt snygg
Ja 440 huven är grymt snygg med lackerade dekaler, lät riktigt billigt med 1800kr för en sån. Det känns ju lite dumt att ta fram lacksprutan å blåsa den svart men det är ju ett alternativ =) Jag gillar att man slipper gallren och det är snyggare luftintag + att den är snyggare uppe vid lysena(undra om den går längre upp mot rutan också). Men visst är det samma huv på dom andra X-RS modellerna eller? Jag har inte tittat så noga men det skulle vara roligt att lägga en standard och en RS huv bredvid varandra.
Kanske nån som kan lägga upp ett par bilder här =)

Henke_hinken

Välkänd medlem
19 nov 2006
100
0
6

Svårt att se nån skillnad på dom här...

En sån skulle va snygg på en helsvart rev, rättså sugen att skaffa en.
Har sett en bild på en svart rev med en sån huv en gång men mins inte var.

Antez

Medlem
13 dec 2006
18
0
1

Svårt att se nån skillnad på dom här...

En sån skulle va snygg på en helsvart rev, rättså sugen att skaffa en.
Har sett en bild på en svart rev med en sån huv en gång men mins inte var.

Snyggt jobbat, ja det skulle bli riktigt grymt. Svårt det här, en helsvart REV är grymt snyggt det oxså...

Henke_hinken

Välkänd medlem
19 nov 2006
100
0
6
Hade man varit lite konstnärlig så skulle det va läckert att fortsätta lackeringen ner på kåperna

Antez

Medlem
13 dec 2006
18
0
1
Hade man varit lite konstnärlig så skulle det va läckert att fortsätta lackeringen ner på kåperna

Ja verkligen men där går jag bet direkt =)
Den huven passar nästan bättre med svarta sidor än gula som 440:in på bilden har.

Henke_hinken

Välkänd medlem
19 nov 2006
100
0
6
Ja, det gör nog jag också. Sämst på att måla

Den skulle helt klart vara snyggare med svarta sidor, håller på att leta bilden jag såg förut men hittar den inte.