garmin 60csx

rots

Medlem
24 jan 2007
14
0
1
hagfors
införskaffat en gps 60 csx.men kan inte få in kartmaterialet som ja hämtat på internet.snälla någon vänlig själ hjälp mig.tack på förhand
 

DanielPiteå

Välkänd medlem
5 jan 2006
246
0
16
Piteå
Vad är problemet? Säger den att kartan är för stor?, isåfall hur stor minnes kort har du i den. Är det friluftskartan du försöker lägga in?

//Danne
 

konan

Välkänd medlem
16 sept 2004
1.294
0
16
I Boden där solen alltid ler
hej jag köpte 60csx + tillbehör i usa 500$ och köpte sedan friluft... pro + ledkartan 3500 + 1600 +300 5400 ändå billigare än bara gpsen i sverge.

det finns stor risk att csx låser sig om man börjar exprimentera skälv med felaktiga koder etc, i mitt fall innebär det att den skall skickas till england för service ,garmin sverge skiter stora högar i att hjälpa garmin ägare som handlat utom lands (utanför norden)

och svenka språket kan jag i nu läget glömma.portogis spanska engelska franska ,men engelska funkar ju
 

Mikael_N

Välkänd medlem
12 aug 2004
4.403
4
38
55
Kalix, Sweden
www.kartman.se
Det _går_ att använda den öppna kartan (Metro Guide) för att göra ruttberäkningar i själva GPSen, även fast MetroGuide inte stödjer den funktionen, egentligen.

Kommer inte ihåg var jag läst det, men om jag snubblar över det så kan jag klistra in texten. Den är på engelska, men det antar jag att ni fixar utan probs.
 

ankaon1

Välkänd medlem
5 jan 2006
681
8
18
58
Luleå
arcticcat.forum24.se
Det _går_ att använda den öppna kartan (Metro Guide) för att göra ruttberäkningar i själva GPSen, även fast MetroGuide inte stödjer den funktionen, egentligen.

Kommer inte ihåg var jag läst det, men om jag snubblar över det så kan jag klistra in texten. Den är på engelska, men det antar jag att ni fixar utan probs.
Kan det vara här: http://www.geodude.nl/gps/index.php
Funkar klockrent, enligt mig med mina begränsade erfarenheter av GPS