Tjaa... "...priset stiger med efterfrågan", du har så rätt, meeen varför är då dessa otroligt eftertraktade skotrar fortfarande kvar
Okej, så du, "Fallan" menar att den som köper nytt ska få betala mycket, och sen sälja med enorma förluster, kanske med 50.000.
Medans de som köper billigt ska sälja med storvinster?
Det är okej, vi får alla ha våra ideér.
Nu tror jag för min del att marknaden börjat att bli lite mättad, och har nog varit det i ett par år.
Men jag tror fortfarande att om priserna på skotrar sänks, framförallt de från början av 90-talet fram till slutet, dessa priser är ju ofta ett skämt i mina ögon, kommer det att bli ett väldans uppsving igen. Jag är optimist
Nu tycker inte jag att gamla skotrar är mer attraktiva med dålig fjädring, hög bränsleförbrukning, mer avgaser, klena chassien, låg markfrigång, dålig kvalité
mm mm mm
Men det kanske bara är jag och ett fåtal skoteråkare som uppskattar dagens
maskiner
Jag menar egentligen ingenting. Jag säger bara som jag tror att det ser ut idag. Och jag menade inte heller som du uppfattade det hela. Det ja menade var att de enda som kommer förlora på att priset på skortrar är höga är ju d som inte får dem sålda pga just denna anledning eller de som inte redan gjort förtjänst på en skoter dom sålt förut och ska nu byta upp sig, utan ska köpa en "förstaskoter". Priserna på skotrar är ju generellt höga. inte BARA gamla skotrar. Däremot så har gamla skotrar ett högre pris förhållande till värde.
Men jag tycker att en konstig grej är att priserna är så höga just i år. Pga snöbrist så säljs många skotrar och med en sån hög kvantitet så bör ju priserna va rena veckopengen tycker man, och folk borde vara jäktade med att få sina skotrar sålda.
Jag har också en skoter ute som är satt i proportion med andra priser på samma skoter i likvärdigt skick. och det är ju det man gör när man inte är i stort behov av att sälja. Blir den inte såld så gör det inget. Men får verkligen alla andra med samma höga/låga pris sina skotrar sålda?? det tror inte jag. Nån har säkert tur men långt ifrån alla. så jag säger det igen, de enda som förlorar på att sätta ut skotrar med för högt pris är ju försäljaren.