Erfarenheter "NYA" F-serien F1000/F8/Z1 ( 2007 --> ) ?

Poker

Medlem
1 feb 2006
10
0
1
Bikerman? Var, varför och vad kostar den för nytta? Intresserad men...


är hel nöjd med min f8a förutom att variatorn är seg i vissa lägen
mattan har för dåliga kammar behövs minst 38mm kammar

samt att mätaren ställer om sig till miles då man stänger skotern

angående styrningen så kör jag med powder pro skidor ochså..

samt saknas handtagsskydd som orginal på f7 -07 kommer doch på -08an

men den är gudomlig att köra.. älskar körställningen:D :D

ps: skaffa en bikerman slutburk gör den mycket skönare att köra låter som en symaskin orginal.....:D


har åkt ca 150 mil i fjol
 

Äffåtta

Medlem
31 jan 2007
12
0
1
ps: skaffa en bikerman slutburk gör den mycket skönare att köra låter som en symaskin orginal.....:D
Jag har haft tillfälle att köra med min helt original F8 mot en likadan F8 som hade en slutburk monterad, tror till och med det var just bikeman.

Och hur tror ni det gick..?
Han blev efter.
Vi körde mot varandra, bytte skotrar osv, osv. men resultatet blev detsamma. Original var hela tiden aningen snabbare.
När han senare bytte tillbaks till originalburken så blev resultatet som väntat, våra skotrar gick jämt.
Så det enda man verkar få ut av dessa burkar är en gigantisk placeboeffekt, d.v.s. man TROR att den blir snabbare genom att den får ett vassare ljud.
Men om man lägger större vikt vid ljudet än prestandan, så ok.

Inget ont om bikemans produkter, men om man ska få ut effekt så krävs det nog mer än bara burken. Att även programmera om insprutningen så den lirar ihop med burken är nog kanske den riktiga vägen att gå.

Må snön vräääka ner.
 

tullan

Välkänd medlem
1 jan 2000
208
0
16
ni som bytt skidor till slp mm, blev den tungstyrd sen? Går upp på en skida lätt? Eller blev det helt enkelt bara bättre styrning med samma fina "lättstyrdhet?"
 

JohanAc

Välkänd medlem
17 jan 2007
250
0
16
48
Lycksele
www.inlandets.se
ni som bytt skidor till slp mm, blev den tungstyrd sen? Går upp på en skida lätt? Eller blev det helt enkelt bara bättre styrning med samma fina "lättstyrdhet?"

Jag har SLP PP på min F1000, och visst den blir lite tyngre att styra, men vilken fruktansvärd kontroll du får på maskinen.

Jag tycker det är värt varenda öre!
 

Flaeskbulle

Aktiv medlem
15 mar 2007
84
0
6
Har nu kört 62mil med min F8 -08a och jag är rätt nöjd.
Tycker dock att den styr lite dåligt ibland när man har för hög hastighet in i kurvor. Kanske borde höja skidtrycket lite?
Samt att den verkar lite halvtrött på något vis, kompisens F6 -05 som gått runt 500mil verkar nästan gå bättre, iaf. rakt fram på sjön.
Såg i tidigare inlägg att den är inkörd runt 150mil, blir det någon markant skillnad effektmässigt då eller?
Den verkar iaf. gå riktigt ***** snålt, även om gastummen kan vara rätt tung vissa dagar.
 

ilves

Välkänd medlem
7 nov 2006
764
0
16
Har nu kört 62mil med min F8 -08a och jag är rätt nöjd.
Tycker dock att den styr lite dåligt ibland när man har för hög hastighet in i kurvor. Kanske borde höja skidtrycket lite?
Samt att den verkar lite halvtrött på något vis, kompisens F6 -05 som gått runt 500mil verkar nästan gå bättre, iaf. rakt fram på sjön.
Såg i tidigare inlägg att den är inkörd runt 150mil, blir det någon markant skillnad effektmässigt då eller?
Den verkar iaf. gå riktigt ***** snålt, även om gastummen kan vara rätt tung vissa dagar.
har bara fått ihop 10 mil på min f8 -08a så kan ju inte direkt säga så mycket om den MEN det jag märker är att den styr dåligt när det är lite nysnö på spåren och det är en markant skillnad från min förra maskin
(F7 EXT-04)och det verkar vara skidorna som är lite av problemet som jag förstått av andra som åker f-serien,
slp´s powder pro är visst det som gör susen enligt "chattare" här på tråden.hur mycket vitaminer behöver man lätta lädret på för ett par sådana kompletta?mellan tummen och pekfingret?
 

Flaeskbulle

Aktiv medlem
15 mar 2007
84
0
6
Får se om man införskaffar nya skidor då kanske.
Blev också väldigt sugen på WhoopAss kit från Black Magic, har mailat dom för att se hur mycket frakten till Sverige kan gå på.
Men det kanske är bäst att köra in den riktigt först innan man börjar pilla allt för mycket.

Det är ingen som har några bilder på en moddad F-Serie utan plasten bakom dynan?
 

Flaeskbulle

Aktiv medlem
15 mar 2007
84
0
6
Har nu kört ca. 138mil med min F8a och nu har chassiet gett upp, bakre infästningen till boggien på höger sida. Jag kan inte påstå att jag kört speciellt våldsamt eller hoppat. Boggiefjädrarna har varit ställda på hårdast sen jag köpte skotern. Har ingen aning när det ska ha hänt, var ren slump att jag upptäckte det då jag låg på skotern och sola.
Bild 1
Bild 2
Bild 3
Några bilder jag tog igår, idag sprack det upp mer samt att jag fick två sprickor till.