Är det någon som vet om det är någon större skillnad på boggien mellan
Vmax SX/XTC, SXR, SRX, SXViper ?
Vmax SX/XTC, SXR, SRX, SXViper ?
Last edited:
Jag funderar på att montera en pro action i min 95:as V-max 600.Frågan är vad det är för årsmodeler.
Jag byger om en 97:as boggie o passa i en 94 as tunnel och det är stor skilnad mellan dom trots att det igentligen bara skiljer 3år melan modelerna.
Att passa över en dämpare mellan dom olika boggierna beror nog mer på hur lång slaglängd dämparen har i dom.
Det borde du kunna få veta om du ringer till en yamahan verkstad och fråga lite snält om dom har värden på dämparna på dom två aktuela boggieran.
Fast nu gick väl just vmax igenom en helförändring mellan -95 (-96 på xt?) och -97.Frågan är vad det är för årsmodeler.
Jag byger om en 97:as boggie o passa i en 94 as tunnel och det är stor skilnad mellan dom trots att det igentligen bara skiljer 3år melan modelerna.
Att passa över en dämpare mellan dom olika boggierna beror nog mer på hur lång slaglängd dämparen har i dom.
Det borde du kunna få veta om du ringer till en yamahan verkstad och fråga lite snält om dom har värden på dämparna på dom två aktuela boggieran.
Jo stortsätt hela yamaha delen gjorde det då man flyta över mycket av desigenen till MC avdelningen.Fast nu gick väl just vmax igenom en helförändring mellan -95 (-96 på xt?) och -97.
Det var lite det jag menade. Har dock aldrig i hela mitt liv sett en -97 med termosar, dock en hel del med nya chassiet. Den "modernaste" med termosar jag sett är -96 xt.Jo stortsätt hela yamaha delen gjorde det då man flyta över mycket av desigenen till MC avdelningen.
Dock fans det 2 olika V-max chassien ett gammalt och ett nytt med riktig framvagn o inte termosarna som mina maskiner har.
så jag hade ett 97 chassie med termosar men med boggien som siter i dom nyare chasierna med nya framvagnen.