R
Robin
Sv: XCRen går på 2 cylindrar!
ursäkta men vad i tusan menar du med "stefan i oljepumpen"?stefan i oljepumpen
ursäkta men vad i tusan menar du med "stefan i oljepumpen"?stefan i oljepumpen
Föresten, Måste man ha variatoravdragare för att få bort primärvariatorn?
Har läst om någon annnan metod där man använder olja och gängtejp.
Skulle någon kunna förklara den metoden för mig?
mvh/Robin
jag vet nu redan hur jag skall gå till väga för att få loss variatorn.Jag har hört att man kan hälla olja där variatorbulten ska sitta och sen gänga in en bult som du lindat gängtejp på.. vet ej om det funkar eller om jag beskrivit rätt
Mvh Magnusson
Får nästan ta och kolla upp det där med veven , har bytt packbox på variatorsidan men den såg då iaf inte speciellt nött ut.min xlt gjorde så där när veven hade vridit sej... så du kan juh kolla kolv läget på den med ta bort magnapull å kolla på svänghjulet, de sitter 3 platter där, det sitter en sensor som känner av dom platorna när dom passerar på de viset kan du kolla veven om den är vriden. kolla även tändspolar, packboxar, cylinderfots packníngen. antingen så har du dåligt vevhus komp på nån cylinder vä eller hö sida eller så är veven vriden. min var vriden. min tjoffa i förgasare å avgas system då den va vriden.. xcr samnt xlt har inga bra vev axlar ;(