Firecat chassit Erfarenheter?

Livinloud

Välkänd medlem
26 dec 2005
128
0
6
Örnsköldsvik
Hejsan!
Jag är sugen på att köpa en Arctic cat Firecat årsmodell 2004->
Ni som äger F5 F6 o F7or vad har ni för erfarenheter av dessa skotrar?
Jag är mest intresserad utav F6an.
Är det någon speciell årsmodell man ska passa sig för?
Jag har förstått att 2003an hade lite barnsjukdommar.
Hur mycket drar en F6 L/m?
Skulle ni säga att det är en bra ledskoter för högt tempo?

Varför köpte ni den? Varför sålde ni den?

Dämpningen?
Är det bra orginalstötdämpare/bra justeringsmöjligheter?

Vad har ni monterat för gosaker på era eldkissar?

Kort och gott berätta gärna era åsikter och tankar angående denna skoter!

MVH Fredrik M

ActWrong

Välkänd medlem
11 okt 2006
413
0
16
Umeå
tjenare har en f6-04 och jag tycker de är en riktigt trevlig maskin. går fint även skön å köra efter guppiga/krokiga leder och går bara i djupare snö oxå. ang dämpningen så är dom om shimsade och de är riktigt skönt me dämparna nu. monterat en annan höjjare eftersom org är ganska låg.
enligt mig en mycket bra skoter :)

hoppas de va till nån hjälp / antee

Livinloud

Välkänd medlem
26 dec 2005
128
0
6
Örnsköldsvik
tjenare har en f6-04 och jag tycker de är en riktigt trevlig maskin. går fint även skön å köra efter guppiga/krokiga leder och går bara i djupare snö oxå. ang dämpningen så är dom om shimsade och de är riktigt skönt me dämparna nu. monterat en annan höjjare eftersom org är ganska låg.
enligt mig en mycket bra skoter :)

hoppas de va till nån hjälp / antee
Lät mycket bra!
Vad drar den ungefär?
Har du fått bytt något/renoverat något?

ActWrong

Välkänd medlem
11 okt 2006
413
0
16
Umeå
Lät mycket bra!
Vad drar den ungefär?
Har du fått bytt något/renoverat något?
skulle gissa på ca 1,7 till 2.6 de är ju helt beroende på hur du kör :) näe inte så länge jag har haft den .. (haft den sen just innnan snön kom)

Dr_Stein

Välkänd medlem
1 jan 2000
418
0
16
Luleå
Det första du ska montera på en F7 är en fuelreducer. efter 7000 rpm så fetar ECU:n på soppa. En fuelreducer är alltså den absolut första modden som måste göras om man vill ha en rapp skoter som drar mindre soppa. Kändes som 10 hk + när jag gjorde detta på min M7:a.

Har haft en 2004 F7 ext, inte lika bra dämpare som snopro modellen (den korta) så köp en kort istället är mitt tips. Men i gengäld så gick den att stå ut med i lössnö men inte mer.

Livinloud

Välkänd medlem
26 dec 2005
128
0
6
Örnsköldsvik
Det första du ska montera på en F7 är en fuelreducer. efter 7000 rpm så fetar ECU:n på soppa. En fuelreducer är alltså den absolut första modden som måste göras om man vill ha en rapp skoter som drar mindre soppa. Kändes som 10 hk + när jag gjorde detta på min M7:a.

Har haft en 2004 F7 ext, inte lika bra dämpare som snopro modellen (den korta) så köp en kort istället är mitt tips. Men i gengäld så gick den att stå ut med i lössnö men inte mer.
Tack för tipset!
Är det samma sak på F6an?

silverdahl

Välkänd medlem
13 jun 2006
138
0
6
Brunflo

Hur får man tag i en sådan fuelreducer? Det vore grymt.
För oss okunniga men intresserade vill veta hur man på bästa möjliga sett fixar iordning sin f7...