men herregud. man knäcker inte boggien bara för att man får BÄTTRE attackvinkel. och i och med att främre fästet är där det SKA vara, så sjunker dämpningen ihop, och skotern kommer vara lika HÖG som den va tidigare, förutom några cm mindre fjädringsväg. och NEJ man knäcker inte boggiet för det.
Möjligheten finns från fabrik, det enda man får är BÄTTRE flyt i lössnö.
Köra lägre infästning bak har jag alltid gjort. spec på mina mountain maskiner. För att flyta bättre i snön.
Att man ska knäcka boggiet därför e bara strunt. Isåfall har man bara haft otur, och då var det då inte infästningarnas fel.
Ankan: du kan köra på nedre fäster HELT utan problem. Kan knäppa kort på min och kompisars maskiner så du ser att det fungerar somd e ska vara så svårt för andra att förstå att det är 100% lungt.
Edit:
"Har du själv sett hur boggiens attackvinkel blir när du monterar en orginalboggie i de nedre hålen?"... JA, många gånger.
Lite grundläggande fakta: Boggiens båda däpare arebetar ilag (iallafall på detta boggie som det handlar om), och har man främre fästet längre upp (eller bakre längre ned, samma sak) så får ena fjädern bara MER tyngd på sig, tills det att boggieskenorna ligger PLANT mot marken. För då hjälkper båda dämparna till, och det blir "hårt". Men då man befinner sig i djupsnö. så är snön "överallt" och båda dämparna hjälper varandra ändå. Och med boggie längre ner bak, får mattan inte lika arg attackvinkel, och man får BÄTTRE flyt i lössnö.
Hur som helst. Då man (som skrivet) har främre fästet på SAMMA ställe som orgina. Så blir attackvinkeln den samma på PLAN mark, altså LIKADAN som den var INNAN man ändradre det bakre fästet. (minus några cm fjäödringsväg. då den bakre dämparen har arbetat ensam, lika många cm som fäsätet är nerflyttat) och fördelarna blir att man återigen använder HELA fjädringsvägen i lössnö + att man får bättre flyt.