passar mattan?

pluto

Medlem
27 feb 2007
28
0
1
Undrar bara om en 32mm matta passar på en yamaha v-max 600xt -96.....eller tar det i....kan man höja den i så fall

an_oger

Välkänd medlem
17 jan 2007
188
0
6
Jag kan svara på det efter helgen då jag ska försöka kläma in en 32mm ripsaw matta i min V-max

jonasadolfsson

Välkänd medlem
5 nov 2005
1.666
1
16
Bollnäs
OM man höjer den måste den ju gå in
NejNej, det har ingen betydelse, om den inte passar så ska du sätta dit mindre drivhjul...Men gö den gamla vanliga att lägga på en träkloss som är 32mm och testa om den tar i på nått ställe..

pluto

Medlem
27 feb 2007
28
0
1
NejNej, det har ingen betydelse, om den inte passar så ska du sätta dit mindre drivhjul...Men gö den gamla vanliga att lägga på en träkloss som är 32mm och testa om den tar i på nått ställe..
om den tar i ska man inte höja den då?

J

JagLuktarGott

Det är som jonas säger, även om du höjer skotern genom att sänka boggie fästena, så förändras ju inte nånting längst fram där drivhjulen sitter, för mattan går ju fortarande runt samma axel, och det är oftast där problemet sitter.. att mattan riskerar att ta i längst fram i bandtunneln!

sammanfattat så spelar det ingen roll hur hög skotern är, det enda som spelar roll är hur stora/små drivhjulen är, och hur mycket plats det finns där fram.

:)

pluto

Medlem
27 feb 2007
28
0
1
Det är som jonas säger, även om du höjer skotern genom att sänka boggie fästena, så förändras ju inte nånting längst fram där drivhjulen sitter, för mattan går ju fortarande runt samma axel, och det är oftast där problemet sitter.. att mattan riskerar att ta i längst fram i bandtunneln!

sammanfattat så spelar det ingen roll hur hög skotern är, det enda som spelar roll är hur stora/små drivhjulen är, och hur mycket plats det finns där fram.

:)
Det tar inte i framme bandtunneln...ifall det ska ta i är det i kyl elementen.......då går det väll att höja den bara?

akka

Välkänd medlem
4 jan 2006
372
1
16
50
Matfors
Den passar! Men det är tajt, inte många mm mellan kyl elementen och kammarna. Har själv en 32 matta på min v-max -94