Boggie till V-max -95

Yamaha_Vmax600

Välkänd medlem
2 okt 2006
252
0
16
Luleå
Det borde gå att slänga i en Pro Action Plus boggie från en nyare Yamaha ex SXR, SRX, Vmax SX/XTC m.fl.

Jag ska själv prova att slänga in en sådan i min -95:a, men det får bli ett sommar-/höstprojekt.

an_oger

Välkänd medlem
17 jan 2007
188
0
6
Jag håller på o monterar in en pro action boggie i ett chasie från 94:a.

Det går väldigt bra o göra men man måste dock förlänga mattan till 345 om man vill använda sig av dom gammla hålen.
Det mittersta fästet måste man dock borra up till 10 mm (tar 2 sec) sedan får man räkan ut det anra hålet då centrumfästet på en pro action boggie har ett extra stödhjul för mattan men så långt har jag inte kommit än då jag måste tvinga någon stackare o hjälpa mig in med boggien då det blir lite tungt o trycka allt sjävl :)

Ska se om jag kan få till lite bilder och så senare..... om jag nu får allt o funka på slutet :D

Yamaha_Vmax600

Välkänd medlem
2 okt 2006
252
0
16
Luleå
Jag håller på o monterar in en pro action boggie i ett chasie från 94:a.

Det går väldigt bra o göra men man måste dock förlänga mattan till 345 om man vill använda sig av dom gammla hålen.
Det mittersta fästet måste man dock borra up till 10 mm (tar 2 sec) sedan får man räkan ut det anra hålet då centrumfästet på en pro action boggie har ett extra stödhjul för mattan men så långt har jag inte kommit än då jag måste tvinga någon stackare o hjälpa mig in med boggien då det blir lite tungt o trycka allt sjävl :)

Ska se om jag kan få till lite bilder och så senare..... om jag nu får allt o funka på slutet :D
Är det stort avstånd mellan de gamla och de nya hålen?