F6 Går ryckigt!

MrMunken

Välkänd medlem
10 okt 2004
752
1
18
Rossön
Körde tio problemfria mil med F6:an idag, och nu på kvällen när jag skulle ta en tur så gick den väldigt ryckigt, motorn ville som stanna hela tiden... Va kan det va för fel?

zTeve

Välkänd medlem
1 jan 2000
482
1
16
Umeå / Ö-vik
www.bushboys.se
inte så att gasvajern va lite frusen då den levde rövare? det gör att gashängsbrytaren bryter tändningen ett litet tag då vajern inte far tillbaka tillräckligt snabbt,
men då du kört motor varm (dvs. värmt upp vajern) så går den lätt igen och därmed inga ryck... brukar nämligen kunna vara så för mig ibland...

jimler

Välkänd medlem
19 sept 2006
778
0
16
Sundsvall
är det mycket höjdskillnad där du kör nu?
hade en polare och hans efi gick inte till sig riktigt förrän typ dag 3 innan den gick som en gud.
Men då var ju havsnivå skillnaden 1200m

MrMunken

Välkänd medlem
10 okt 2004
752
1
18
Rossön
är det mycket höjdskillnad där du kör nu?
hade en polare och hans efi gick inte till sig riktigt förrän typ dag 3 innan den gick som en gud.
Men då var ju havsnivå skillnaden 1200m
Nä jag har bara åkt runt byn, så det är ju inga höjdskillnader att tala om. Lutar nog åt att det är gashängsbrytaren då...

MrMunken

Välkänd medlem
10 okt 2004
752
1
18
Rossön
Nån som vet vart gashängsbrytaren sitter? Tänkte om man kan koppla ur eller förbi den då mitt problem med att motorn dör hela tiden har blivit värre...

Spinnjonte

Välkänd medlem
8 okt 2006
486
0
16
Skellefteå
Skulle oxå vilja veta hur man åtgärdar gashängsbrytaren. Har fel på min mc 800. Nu får jag slita isär kabeln varje gång jag ska köra.
Lite störigt.

Spinnjonte

Välkänd medlem
8 okt 2006
486
0
16
Skellefteå
Är en kabel med 3 mindra kablar i. Går från stoppknappen på styret. På min finns det bara den kabeln och en kabel som är till tumvärmarknappen.

Spinnjonte

Välkänd medlem
8 okt 2006
486
0
16
Skellefteå
Troligen till cdi/styrboxen men du har nog en kontakt i närheten av styret. Min går klockrent då jag sliter isär kontakten. Vet ej hur det är på f-modeller men bör väl vara samma. Skulle dock vilja veta hur man åtgärdar felet så man slipper hålla på med kontakten. Nån måste väl ha haft samma fel och fixat det?

MrMunken

Välkänd medlem
10 okt 2004
752
1
18
Rossön
Idag tog jag och skruvade bort nödstoppen eftersom jag misstänker att gashängsbrytaren skickar signalen dit...(?) Efter det körde jag en lite kortare sväng på ungefär 5-600m och skotern gick bra, ska köra en lite längre sträcka ikväll och kolla om problemet är borta...