Back till F7an

xcOOb

Välkänd medlem
25 feb 2007
1.032
1
16
Gävle
www.skogenracing.com
Skulle behövt back på min f7a -03..
Har hört att det inte ska vara nå bra på dom för det är nå problem och tänkte kolla om det stämmer.
Men om inte vad kan de tänkas att ett backkit kostar och vart finnes detta!?
mvh

ilves

Välkänd medlem
7 nov 2006
764
0
16
har en 04á ext med back och det har funkat kanon,varför skulle det vara nå problem med det?bengans motor,yngvessons maskin,sen finns det ju att handla i från usa,kanada mm.
räkna med en prislapp på ca 6500-7000 nånstans för en ny backväxel.
backväxeln&länkaget till den säljs separat.

ilves

Välkänd medlem
7 nov 2006
764
0
16
var det elbacken från bengans du tänkte på så kan jag inte svara på hur det fungerar,
har en "vanlig" back på min maskin,men kolla som sagt med bengans.
men har för mig att man slår av skoter´n och startar den "baklänges" sen samma procedur för att åka framåt.
man "vänder" på startapparaten "linan" på nåt sätt om jag inte har helt fel.

ilves

Välkänd medlem
7 nov 2006
764
0
16
inte nån som jag vet men personligen så tycker jag det verkar lite för rackligt med hela grejen,
den finns till f7án men tror inte det finns till 03án för den har ju arctics "vanliga" sekundärvariator,tror det bara finns till maskinerna med diamonddrive,tror du åker på att byta ut sekundärvariatorn&allt vad det innebär.
skulle då själv personligen satsat på en "vanlig back,kan ju finnas beggat att få tag på.

xcOOb

Välkänd medlem
25 feb 2007
1.032
1
16
Gävle
www.skogenracing.com
skidoos elback o polaris verkar ju funka bra och ska inte behöva vara värre än att "vända på gången" på motorn.. men skulle vara bra o höra med nån som har en..

thullen

Välkänd medlem
1 jan 2000
3.092
5
38
50
Leksand
thullen.se
Till dom äldre med kedjehus finns bara vanliga backen alltså med en spak som du växlar med mellan fram/back.

Till dom med planetväxel finns bengans kit.

Nu är det back på dom standard men inte som bengans kit.

SMiT

Aktiv medlem
9 okt 2004
62
0
6
JmK
Men en sån back med spak bör ju gå att hitta på någon demontering tycker man ju? Har du provat de?