Phazer eller Exciter??

RacerPhazern

Välkänd medlem
3 feb 2007
100
0
6
Hej jag har en phazer nu men funderar på att byta till en exciter. Så jag undrar om det är värt att göra de? Vilken går snabbast och har bäst ax och så? Sen så undrar jag om excitern är mycket tyngre än phazern?

Tack på förhand!

Mvh/Jesper

Peppe90

Aktiv medlem
14 feb 2007
80
0
6
Norrbotten
Phazern har ju en 485 cc fläktkyld motor och Excitern har ju 570 cc vätskekyld. Det är klart Excitern har bättre acc och går snabbare. Hållbara skotrar !!

Robster

Välkänd medlem
14 okt 2004
790
0
16
Dalarna
Hej jag har en phazer nu men funderar på att byta till en exciter. Så jag undrar om det är värt att göra de? Vilken går snabbast och har bäst ax och så? Sen så undrar jag om excitern är mycket tyngre än phazern?

Tack på förhand!

Mvh/Jesper
Du kan nog ganska lugnt behålla phazern. Visst är Excitern snabbare mm, men inte får du tillräckligt mycket mer skoter för att motivera bytet.

Bättre att fortsätta spara och byta till ngt klart nyare istället. Problemet med båda är ju förhållandevis kass fjädring och det avhjälps lättare med att byta till en nyare skoter.

Mvh R

phazer_for_life

Aktiv medlem
14 nov 2007
50
0
1
Jo men jag köpte en exciter II sx för sex tusen som egentligen var värd kanske 18 tusen
och då gör du fan så mkt bättre i att byta upp dej från phazer till exciter;)

Robster

Välkänd medlem
14 okt 2004
790
0
16
Dalarna
Jo men jag köpte en exciter II sx för sex tusen som egentligen var värd kanske 18 tusen
och då gör du fan så mkt bättre i att byta upp dej från phazer till exciter;)

Japp självklart. Och får du en MCX turboladdad Nytro MTX m Öhlinare runt om gratis så gör du också rätt i att byta! :eek::argh: Men OM du måste betala normal mellanskillnad utan kanonaffär hit eller dit så gör du rätt i att behålla Phazern och spara pengarna till att byta upp dig till något väsentligt nyare. :rock:

Just my 2 cents.

//Rob

ducatimonster

Välkänd medlem
7 okt 2005
270
0
16
Stockholm
Hej

då jag känner en som säljer en vanlig exciter + en sx så kanske jag skulle rekommendera att byta...tyckr att det är ett ganska stort steg, och inte så mycket pengar imellan, hör av dig om du är intresserad..
jag har ju kört phazer-exciter-exciter sx-yamaha srv...så lite vet man ju om skillnaderna, dessuotm är ju excitern grymt bensinsnål..gör ju inget..

Mvh//js