Blää -jag ger upp.
Har bytt lågfartsmunstycken från original 40 till 35
Har flyttat nålarna upp & ner i omgångar
Har bytt huvudmunstycken från 270 till 250 och det blir f.n ingen skillnad.
Det enda som ändrats är att den går sämre på fullgas men det är kanske variatorfel istället. Upptäckte nämligen att mina nya rullar (från Duells) i primären är bortslitna igen
. F.n dom har ju inte gått 10mil ens :argh::argh:
Är inte delarna från Duells bättre än så eller kan det vara fabrikationsfel på skiten ? Kan det ha blivit fel vid monteringen???
Såhär beter den sig nu
På låg belastning, typ 1/4 gas går den ok.
Vid 1/2-3/4 gas börjar den sura och fyrtakta, framförallt när det går tungt. Den är inte bra när den är kall och blir bara sämre när den blir varm
På fullgas varvar den upp till dryga 8000 men sjunker fort till 6-7000 och orkar inte mer. Detta fenomen har inte funnits förut och blivit sämre och sämre. Misstänker att det beror på att variatorn inte funkar som den ska. Viker man av spåret och ut i snön blir det tvärstopp - den växlar inte alls:argh:.
Har inte kunnat köra fullgas mer än några hundra meter, så det är kanske för lite för att stiften ska säga något, men färgen visar fortfarande att det går fett.
Följande är bytt/gjort:
* Nya förgasargummin
* Ny rem (gått 10mil nu)
* Nya stift
* Renoverad primär - tydligen dags igen
* Sekundären rengjord och uppspänd.
* Nya nålventiler
* Flottörnivåerna justerade
* Nya (mindre) lågfartsmunstycken
* Nya (mindre) huvudmunstycken- Är nere på 250 nu
* Förgasarna rengjorda.
* Kompprov, ca 8,5 på båda
* Chokarna justerade och rengjorda.
* Trottlar, nålar mm är kontrollerade mot originalspec och det är originalprylar
* Vacumslangar på förgasaren är helöppna - backventiler borttagna
* Det går inte suga i slangen mellan vevhus och bränslepump - membranet i pumpen borde vara ok.
Den hamnar nog på en verkstad ganska snart nu...