Hur mycke drar Powertek motorerna??

renegade8

Aktiv medlem
20 mar 2007
92
1
6
Östersund
Har nu kört ca 20 mil på skotern..Är hur nöjd som helst förutom att jag tycker den drar lite väl mycke soppa..Jag har räknat ut att den har dragit ca 3,5 l/milen!!! Jag trode Powertek motorerna va snål,de e vad jag har hört iaf..Jag har inte kört så hårt med den heller. Hur mycke drar era och vad kan felet vara på min?? Ja just ja,, det är en renegade 800-06
Tack på för han.
Mvh Lars

147

Välkänd medlem
3 feb 2006
312
0
16
KLX
största felet är väl att tummen är för nära hantaget:) det är ju en 800 så du får ju räkna med att den tar lite mer än andra iaf

Harnesk

Ny medlem
13 apr 2007
2
0
1
Har nu kört ca 20 mil på skotern..Är hur nöjd som helst förutom att jag tycker den drar lite väl mycke soppa..Jag har räknat ut att den har dragit ca 3,5 l/milen!!! Jag trode Powertek motorerna va snål,de e vad jag har hört iaf..Jag har inte kört så hårt med den heller. Hur mycke drar era och vad kan felet vara på min?? Ja just ja,, det är en renegade 800-06
Tack på för han.
Mvh Lars

tjena... den kan inte der 3.5L milen för min kompis har en likadan och den drar 2.0 - 2.2L milen.. kolla all bestyckningar och sådant

black_sirpa

Välkänd medlem
13 jul 2006
380
0
16
34
Kiruna
hallå! den har gått 20 mil.,! inkörningsmunstycken = mer bensin. kör 50 mil gör 1:sta service så hamnar du på 2-3 hårdkörning!

4

426H

Precis, den kommer att dra mindre efter 50-milaservicen. Har också en 06:a tycker det är "svårt" att komma över 2 liter milen om man inte kör enbart lössnö.

renegade8

Aktiv medlem
20 mar 2007
92
1
6
Östersund
Ja men min är inkörd,har gått 125mil nu.När jag köpte den hade den gått 90mil.Jag lämnade in den på Motor huset för att byta nålar och få 07:ans programvara (som jag för övrigt fick på garantin)men det gjorde igen skillnad,iofs så va ju det för att den inte skulle skära om man låg o körde länge på mellanregistret.Jag har oxå hört att dom inte brukar dra mer än 2l/milen.
Undrar öven om det är vanligt att tankmätaren (mekanisk mätare) ballar ur?? Min hakar sig typ mellan 3/4 - 1/2 tank.

4

426H

07-ans programvara och nålar gör iofs att den drar lite mer, men den skall ändå inte dra mer än 2 liter milen vid varierad körning.
Tankmätaren är kass på alla. Man får köra på trippmätarn.