vad kostar det och regga en skoter?

wachen

Aktiv medlem
28 aug 2006
56
0
1
Gävle
vad kostar det att regga en snöskoter, som ej är reggad och uttagen som cross maskin ?
nån som vet på ett ungefär ?

Danne

Yamaha_nisse

Välkänd medlem
22 mar 2007
7.744
5
36
Eskilstuna / Åre
www.ayriders.com
Jag har av erfarenhet här på forumet läst följande! finns det reg. intyg eller intyg på buller, utsläpp osv. som godtags av besikningen så ska det inte vara så jätte dyrt! men om du måste mäta allt osv kan de rusa iväg! Hur det går till är ju bara att ringa närmsta vägverket kontor och fråga!

Men från 2000-10000kr (gjorde ett stort spann eftersom jag inte vet exakt):rolleyes:

Quethec

Välkänd medlem
21 apr 2005
824
2
16
Gävle
Jag skulle vilja påstå att priset du sagt är mer en chansning. Och vad jag vet så gillar vi inte chansningar på detta forum. Och grabben som ställde frågan tror jag inte nöjer sig med svaret. :) Personligen tycker jag du ska hålla chansningarna inne och invänta nån som kan svaret svara.

Jag har av erfarenhet här på forumet läst följande! finns det reg. intyg eller intyg på buller, utsläpp osv. som godtags av besikningen så ska det inte vara så jätte dyrt! men om du måste mäta allt osv kan de rusa iväg! Hur det går till är ju bara att ringa närmsta vägverket kontor och fråga!

Men från 2000-10000kr (gjorde ett stort spann eftersom jag inte vet exakt):rolleyes:

M.Pettsson

Välkänd medlem
6 jun 2006
770
0
16
Pite
1300 kr kostar en typbesiktning, men då måste du ha en skoter från tidigast 01 av någon andledning. är den äldre måste du köpa ngt papper lr ngt från tilvärkaren

Yamaha_nisse

Välkänd medlem
22 mar 2007
7.744
5
36
Eskilstuna / Åre
www.ayriders.com
Jag skulle vilja påstå att priset du sagt är mer en chansning. Och vad jag vet så gillar vi inte chansningar på detta forum. Och grabben som ställde frågan tror jag inte nöjer sig med svaret. :) Personligen tycker jag du ska hålla chansningarna inne och invänta nån som kan svaret svara.

Chansning och chansning, det beror ju på vilken maskin han har, vilka tester han måste utföra , vilka papper han har osv! han skrev ju ej något om det! men kan du ge mig ren fakta om att mina prisuppgifter är felaktiga så ber jag om ursäkt!
Sen sa han på ett ungefär! och enligt min åsikt så tycker jag det är en ungefärligt svar på hans ganska faktalösa fråga:) Men vi ska va vänner här på forumet, det är ju till för att dela information inte hacka på varandra!

Last edited:
R

Robin

Är skotern äldre än 01 ska den ombesiktas och vara utrustad med diverse grejer, har inte exakt allt i skallen men ska försöka kolla upp det.

mvh/Robin

Vidgren

Välkänd medlem
15 sept 2006
7.352
40
48
47
Piteå
Chansning och chansning, det beror ju på vilken maskin han har, vilka tester han måste utföra , vilka papper han har osv! han skrev ju ej något om det! men kan du ge mig ren fakta om att mina prisuppgifter är felaktiga så ber jag om ursäkt!
Sen sa han på ett ungefär! och enligt min åsikt så tycker jag det är en ungefärligt svar på hans ganska faktalösa fråga:) Men vi ska va vänner här på forumet, det är ju till för att dela information inte hacka på varandra!
Men svaret du gav... Mellan 2000 och 10.000 är ganska fånigt. Frågar man vad en mxz 600 -00 kan kosta vill man inte ha svaret mellan 10.000 och 40.000.

Det är inte för att vara otrevlig men har man ingen aning så är det ibland bättre att tiga.

PärHagman

Välkänd medlem
11 maj 2005
544
0
16
35
Drängsmark
har ni inte kollat på bilprovningen.se ?
där har du pris uppgifter på olika besiktningar. jag skulle då ha ringt till bilprovningen och hört vad de säger. skulle vara roligt om nån gjorde de o skriver här.