Formula-III eller Formula-Z ( 1998 ) ?

Jkunelius

Ny medlem
9 jun 2007
4
0
1
Värmland
Hejsan! Jag tänkte höra lite med er som har erfarenheter av antingen Formula Z eller Formula 3 från 98. Vilka fördelar/nackdelar har dom olika maskinerna? Vad ska man tänka på när man är och kollar på dom olika? Några "stora" fel som oftast finns på dom? Sen vilken ni personligen skulle köpa, och helst varför.

Tack på förhand// Johan
 

Vidgren

Välkänd medlem
15 sept 2006
7.352
40
48
47
Piteå
Sv: Formula 3 eller Z?

De har väl bägge två Sc-10 boggien... FZ har S2000 chassit och F3:an har CK3. Trippeln låter bättre men du har ju tyvärr en till cylinder som kan strula.

Jag personligen tycker att tripplar är ljuvliga, främst för ljudet och att kraften kommer väldigt tidigt som en spark i Ars***. FZ har väl 670 motorn om jag inte missminner mig, och den motorn är väl inte heller något under i driftsäkerhet....men vad du än väljer så får du mycket pulver för pengarna.

Jag kör F3 och jag är nöjd.
 

Jkunelius

Ny medlem
9 jun 2007
4
0
1
Värmland
Sv: Formula 3 eller Z?

De har väl bägge två Sc-10 boggien... FZ har S2000 chassit och F3:an har CK3. Trippeln låter bättre men du har ju tyvärr en till cylinder som kan strula.

Jag personligen tycker att tripplar är ljuvliga, främst för ljudet och att kraften kommer väldigt tidigt som en spark i Ars***. FZ har väl 670 motorn om jag inte missminner mig, och den motorn är väl inte heller något under i driftsäkerhet....men vad du än väljer så får du mycket pulver för pengarna.

Jag kör F3 och jag är nöjd.

Några kända fel som du har haft med din F3? vore bra o veta om något "måste" ha varit bytt, om jag ska åka o kolla på en.
 

Vidgren

Välkänd medlem
15 sept 2006
7.352
40
48
47
Piteå
Sv: Formula 3 eller Z?

Jag har ju en -96:a så mitt chassi är ju äldre. Motorn är densamma dock.. Jag vet tyvärr inga kända fel.. De finns där säkert men jag kan inte hjälpa dig.

Har sett en massa köpa skoter trådar där många betydligt kunnigare än mig går igenom vad man bör tänka på rent generellt när man köper en skoter ... Sök och du skall hitta!