Sett bromspapper på detta?Köp ett 550 kit från bengans motor så har du ca 130hk med pipa!!
Jo.Camata: F5 saker innebär vadå? Förutom cylinder och toppbyte... Märkbar effektskillnad?
På vilket varvtal är 500 starkare än 440?Jo.
Ingen effektölning att tala om, men en bättre botten - och mer "driftsäker"/långlivad.
Det finns flera alternativ att fixa lite mer pulver i en 440, men då det verkar ta stopp med det ekonomiska och du ändå vill ha lite att åka med så tror jag att du får nöja dig med en hederlig F7a.
Köp en '05-07 SnoPro och kör dig less på effekten nu i vinter och bygg på den till sommaren. Då får du som du tillslut som du vill, och får längta lite skönt efter det hela vintern! =)
De närmaste alternativen är:
- 440 med F5-saker tillsammans med lite andra saker, inte värt pengarna.
- 440 med F7-motor, bästa valet
- 440 med Speedwerx 600cc-kit
Sett bromspapper på detta?
quote]
Ja.
130hk och inte en lika "toppig" effektkurva somm 440.
Exakt mellan 3878-4674 rpm är 500an starkare, och det i km/h mätt!På vilket varvtal är 500 starkare än 440?
På de bromsningar jag sett så är 440 starkare/lika stark som 500.
Jag betalade mer än så för min, som var i mycket gott skick.hallå!
Vad ska man ge för en snopro 440 med f7 motor i?
finns en för 70 000 i hyffsat skick. Men är inte det lite väl o ta i?
Ni som har erfarenheter eller vet någonting om ett sådant bygge skriv MER än gärna bra om dåliga saker om maskinen.
Den lilla tanken är vad jag vet en dålig sak.
Men som sagt, skriv gärna det ni vet eller tror!
tack på förhand
Jag håller just i dagarna på att bygga om mitt kylsystem.Har du löst kylningen på ett likadant sätt om på bilden?
skulle nämligen veta om de räcker till
har du orginaltanken på? ist hur långt tar du dig på den?
Något mer?
Jag vill då ha min motor så kall som möjligt och då är inte original kylsystem något alternativ.Men är kylningen verkligen ett sådant problem?
Ligger man inte och fiskör på leden borde det skyffla alldeles tillräckligt med snö på kylelementen?!
/Mattias
Nej.camata; har du köpt den större 440 tanken?
Så länge inte motorn mår dåligt av det eller man får stora problem med överhettning hela tiden så finns det ingen anledning att bygga ut, tycker jag! Därför undrade jag bara om det var ett stort problem.Jag vill då ha min motor så kall som möjligt och då är inte original kylsystem något alternativ.