Få en zr rappare!

erkehe

Välkänd medlem
17 jul 2007
164
0
6
Umeå
Hej! Som rubriken lyder. Vill få min Arctic Cat Zr600 efi -00 rappare.. alltså gå hårdare. SÅ man kan få goare res osv :) Nåt tips? v-kit? dreva ner? eller vad?

ska kosta helst under 5000lappar

TACKSAM FÖR SVAR / Erik :cool:

2stroke

Välkänd medlem
31 dec 1999
4.445
2
38
Norrbotten
www.lynxtalk.se
Repetition !

Borde du inte skriva de här i AC-forumet...
Svara istället på hans fråga, felpost sköter moderatorerna...

Nestander :

BRA att du är uppmärksam och säger ifrån !

Polaris-jimmy :

Det är egentligen inte en fråga för oss moderatorer i 1'a hand då det till 99% handlar om slöhet ifrån användarna att inte läsa och följa de mycket enkla grundreglerna som finns för Forumets allmänna trivset osv osv !

Länk till Grundregler :

http://www.skoterleden.net/forum/showthread.php?t=7469

.

Pitabroed

Välkänd medlem
7 nov 2005
3.275
83
48
Övik
V-kitt, nerdrevning och boysen reeds borde väl få snurr på kissen! Black magic kitten som bengans säljer är väl rätt heta?

erkehe

Välkänd medlem
17 jul 2007
164
0
6
Umeå
Jo, men he kostar ju då! vforce skulle inte sitta fel sägs ge 2-3 hk på toppen :) men kostar ju så börsen blir tom :(

Triple800

Välkänd medlem
1 jan 2000
1.845
5
38
41
Boden
Kan ju rekomendera att inte köpa ett variatorkit från bengans iallafall eller från nån som är åf. för dom. Köpte ett kit till en zrt 800 en gång å de funkade sämre än med org.

En bekant köpte ett kit ca en månad senare till samma maskin och fick inte ens samma saker som jag fått och han upplevde också att den gick sämre än org. och remslitaget ökade.

Laborerade lite själv med annan helix ,vikter å lite fjädrar som ja fick låna från bla. en lokal butik och en som kör dragrace å fick en väldigt bra resultat sedan dess har jag grejat själv med bestyckning av skotrarna jag ägt.

Vet ju inte vad som sitter på din skoter nu men jag skulle prova med att dreva ner ca1-2 kugg på lilla drevet ,brantare helix gärna en progresiv , samt om du har den gula sekundär fjädern så byta till en röd/vit ,i primären kan du vikta på ca 2gram mot org. och ev. snäppet hårdare fjäder beroende på om inslag och toppvarv blir lite lägre.

Så brukar jag själv börja med kalibreringen och sen får man ju finlira lite för att få ut det sista sen kan det ju även vara lite av en smaksak hur man vill ha allt justerat.

braap

Välkänd medlem
25 nov 2006
394
0
16
Vilken sorts effekt får man av boyesen reeds? blir den rappare o reser lättare då?
vart köper man dom?
tanken var till en f7 -05.

skojjainte

Medlem
15 sept 2007
20
0
1
Juoksengi
jag tänkte köpa V-kit till minr 500 - 01. alla som lagt v-kit på zr 500 har då varit nöjda med köpet. ska nog köpa black magic kit från bengans för 2300. tror det är samma pris till 600