Kan ju rekomendera att inte köpa ett variatorkit från bengans iallafall eller från nån som är åf. för dom. Köpte ett kit till en zrt 800 en gång å de funkade sämre än med org.
En bekant köpte ett kit ca en månad senare till samma maskin och fick inte ens samma saker som jag fått och han upplevde också att den gick sämre än org. och remslitaget ökade.
Laborerade lite själv med annan helix ,vikter å lite fjädrar som ja fick låna från bla. en lokal butik och en som kör dragrace å fick en väldigt bra resultat sedan dess har jag grejat själv med bestyckning av skotrarna jag ägt.
Vet ju inte vad som sitter på din skoter nu men jag skulle prova med att dreva ner ca1-2 kugg på lilla drevet ,brantare helix gärna en progresiv , samt om du har den gula sekundär fjädern så byta till en röd/vit ,i primären kan du vikta på ca 2gram mot org. och ev. snäppet hårdare fjäder beroende på om inslag och toppvarv blir lite lägre.
Så brukar jag själv börja med kalibreringen och sen får man ju finlira lite för att få ut det sista sen kan det ju även vara lite av en smaksak hur man vill ha allt justerat.