Speedtech slutburk!

12 jul 2007
46
0
1
hej

undrade på att köpa en speedtech slutburk till min yamaha v-max 500 , 2Cyl!
och tänkte då fråga om nån vet om man ska bestycka om ställa bränslet eller är det bara montera ditt den å köra?

tack på förhand!

______________________________________________________________

(-_-) YAMAHA (-_-)
 
12 jul 2007
46
0
1
vad tänke du då sämre för motorn?

jag är tacksamm för alla tips!

________________________________________________________________

(-_-) YAMAHA (-_-)
 

braap

Välkänd medlem
25 nov 2006
394
0
16
Det är inte lätt att montera den fel.
behövde inte bestycka om förgasarna och den gav inte några negativa konsekvenser på motorn.
 

SpeedTech

Medlem
23 nov 2006
22
0
1
Skellefteå
Hej , Vill bara påpeka att slutburken inte kan hoppa snett. Det är isådantfall om du missat att sätta fast fästesöglan som ligger emot chassiet. Med en genomgående m6 bult, Den skall passa emot ett förborrat hål, i något fall på någon årsmodell har detta hål varit lite mindre än 6mm och behövdes således borras upp.. Ring ifall du vill ha beskrivning.
 

Yamaha_nisse

Välkänd medlem
22 mar 2007
7.744
5
36
Eskilstuna / Åre
www.ayriders.com
Okej, fick inte med någon beskrivning till min SLP burk, å såg då ingen möjlighet att dra fast den med en bult?!

Aja, den är såld efter att förstört, topplock, buk, kylarslang och avgaspackning!

Orginal är bäst, alltid!

//Rasmus
 

SpeedTech

Medlem
23 nov 2006
22
0
1
Skellefteå
Okej, fick inte med någon beskrivning till min SLP burk, å såg då ingen möjlighet att dra fast den med en bult?!

Aja, den är såld efter att förstört, topplock, buk, kylarslang och avgaspackning!

Orginal är bäst, alltid!

//Rasmus

SLP tillverkar bra saker. Tyvärr kan det bli någon miss även försådana stora tillverkare. Betvivlar att dom släpper ut något på marknaden som inte klarar kraven.
Vad gäller passform är original oftast bäst, Eftersom de är så pass stora och kan använda sig av fler infästningspunkter utan att måsta bygga långa stag m.m