Bygga om Mxz 98 till Mxz 99-02

Hellboy

Välkänd medlem
25 okt 2004
2.255
5
38
Ske-å
Tjena har funderingar på att bygga om min mxz 98 (S2000) till en nyare mxz 99-02 (zx chassie) tror jag den heter. Är det mycket man måste modifiera om? Är det någon som har gjort en sån mod som kan ge några tips?

Varför? Jo jag har nämligen hål i min buk (stooort hål) och har försökt att hitta någon beggad s2000 buk/balja men utan resultat, däremot så har jag hittat mycket mer plast till just zx chassiet.

Ha det!

skoter_freak

Välkänd medlem
5 jun 2006
634
0
16
34
Kiruna
Såg i våras på blocket en kille som hade byggt om sin mxz 670-99 med zx-chassit buk och huv från en -99 mxz 440X. Så de finns personer som har gjort de så omöjligt är de inte.

//Jim

Hellboy

Välkänd medlem
25 okt 2004
2.255
5
38
Ske-å
Tackar, det såg ju bra ut förutom megahålet i buken :eek: Alltså verkar det passa med små modifikationer. Det jag helst skulle vilja veta om man måste förflytta själva "urgröpningen" för styrningen jämnfört mot orginal och passar det utan att byta tank osv. Det ser ju onekligen ut som att han han använde sig av orginaltanken.

JimpeBoy

Aktiv medlem
27 maj 2006
82
0
6
Brännan
Tackar, det såg ju bra ut förutom megahålet i buken :eek: Alltså verkar det passa med små modifikationer. Det jag helst skulle vilja veta om man måste förflytta själva "urgröpningen" för styrningen jämnfört mot orginal och passar det utan att byta tank osv. Det ser ju onekligen ut som att han han använde sig av orginaltanken.
Det hålet är ju bara till för om man ska lös med variatorn. Ska ju sitta en plastbit där.

Hellboy

Välkänd medlem
25 okt 2004
2.255
5
38
Ske-å
Aha smart av mig där :p Nu på måndag ska det ringas runt å fixas delar så kanske det här blir av trots allt.

Nestander

Välkänd medlem
17 jan 2007
1.364
0
16
Låter bra de! Ser verkligen ut som om de ska va en sån där buk på skotern.
Så de borde nog passa ganska bra utan jättemoddningar.
Skulle bli rätt snygg me svart buk osv. ;)

Vidgren

Välkänd medlem
15 sept 2006
7.352
40
48
47
Piteå
En svårighet måste ju vara att få "övergången" mellan tank och huv/buk att bli snygg. Men man kanske kan flytta över tank dyna och hela biddevitten

Hellboy

Välkänd medlem
25 okt 2004
2.255
5
38
Ske-å
Jag tänkte på det där oxå, men på bilden ovanför verkar han ha kvar den äldre dynan och tanken och det ser ju bra ut. Men det är ju bara från sidan iof, fast jag ska bygga en dyna så då slipper jag söka efter en zx dyna.