Fusion 900 vs. F7 ?

dalahästen

Välkänd medlem
14 okt 2007
142
0
6
tjenaa

tänkte köpa en skoter och kollat lite på fusion 900 och F7.
Sett att fusion 900 är oftast billigare och gått mindre antal mil.

Är det ett bättre köp?
Är ute efter lek och bus. vilken klättrar bäst?

En F7 -05 för 65-70 med 300 mil på mätaren
eller en Fusion 900 med 80 mil på mätaren för ca 60?

Mvh
 

Racegubbe

Välkänd medlem
28 okt 2006
114
0
6
Ångermanland
Hej ,kör själv en f7 -06 men har ej kört en fusion 900. Är nöjd med f7 pigg och lätt, några andra tips mellan dem är också skillnad på försäkring .Har en kompis som hade en 900 och den tog många remmar och mycket vibrationer i den.Så jag tycker du ska satsa på f7:an utan att ha kört en 900 fusion. Du fick några tips iallafall....
 

majkel

Välkänd medlem
15 feb 2007
256
0
16
ånge
kompisen har 900 -05. mest krångel, kan ju vara tillfälligheter men ändå,kan ju ha med det att göra att dom skeppas billigt
 

Engbergarn

Välkänd medlem
18 maj 2008
134
0
6
Östersund
F7:an är garanterat rappare och roligare, just Fusion 900 har mkt problem med vevaxlar som inte håller, remmar slit (kan även explodera) , allt detta pga för stora vibrationer i motorn.:eek:
 

Skotte

Välkänd medlem
17 mar 2006
461
2
18
AC
"just Fusion 900 har mkt problem med vevaxlar som inte håller,"

Stämmer inte, det är 800 motorerna som käkar vevaxlar.

Om alla fabriks modifieringar är utförda, vilket dom är nu,
så är Polaris 900 (RMK; svitch-b, Fusion) bra skotrar.
Byt helix i sekundären och du får en maskin som matar på mycket bra.
Fusion har back föresten.......F7 inte.

Anledningen till de låga priset på 900 Polaris är att det var mycket problem när dom kom hösten 04, som 05or.
Det gorde att det blev stora mängder 900or osålda, dessa skeppades ut till mycket låga priser 06/07, då alla service fixar var framtagna.
Då var det redan för sent, ryktet (välförtjänt) i botten, även om anledningen till det dåliga ryktet var åtgärdat med ett 10tal serviceåtgärder.

En RMK 900a med bytt helix sägs i US forum gå ifrån de nya 800orna på marknaden, uppför och i lössnö, så potential finns.

//
 

camata

Välkänd medlem
25 okt 2005
3.870
9
38
"just Fusion 900 har mkt problem med vevaxlar som inte håller,"

Stämmer inte, det är 800 motorerna som käkar vevaxlar.

Om alla fabriks modifieringar är utförda, vilket dom är nu,
så är Polaris 900 (RMK; svitch-b, Fusion) bra skotrar.
Byt helix i sekundären och du får en maskin som matar på mycket bra.
Fusion har back föresten.......F7 inte.

Anledningen till de låga priset på 900 Polaris är att det var mycket problem när dom kom hösten 04, som 05or.
Det gorde att det blev stora mängder 900or osålda, dessa skeppades ut till mycket låga priser 06/07, då alla service fixar var framtagna.
Då var det redan för sent, ryktet (välförtjänt) i botten, även om anledningen till det dåliga ryktet var åtgärdat med ett 10tal serviceåtgärder.

En RMK 900a med bytt helix sägs i US forum gå ifrån de nya 800orna på marknaden, uppför och i lössnö, så potential finns.

//

Najs med förklaring varför de sålts så dåligt, då jag alltid trott att det varit pga utseendet! :eviltongue:
Vad var de huvudsakliga felen på dem?
Ny helix i RMKn må vara, men vilken helix ska sättas i Fusionen?
 
Last edited:

Skotte

Välkänd medlem
17 mar 2006
461
2
18
AC
Det var bla:
byta motorfästen
Byta rem
montera ventilation i v-sidokåpa, kylning.
byta flottör tankgivare.
Programera om motorstyr, (gorde enorm skillnad)
uppdatera momentstopp, motorfäste
montera 74 grams variatorvikter
osv
osv


Helix: Team #420719
Funkar och är utprovat till Fusion, men går också fint till RMK 166:rock:
 

camata

Välkänd medlem
25 okt 2005
3.870
9
38
Det var bla:
byta motorfästen
Byta rem
montera ventilation i v-sidokåpa, kylning.
byta flottör tankgivare.
Programera om motorstyr, (gorde enorm skillnad)
uppdatera momentstopp, motorfäste
montera 74 grams variatorvikter
osv
osv


Helix: Team #420719
Funkar och är utprovat till Fusion, men går också fint till RMK 166:rock:
Det där var ju ingenting speciellt.
Märkligt att XPn sålt som fan i år... :D