Dags för nytt släp

BMd

Välkänd medlem
31 dec 2005
254
1
16
I bilen
Ska skaffa mig ett nytt släp. Har idag ett Fogelsta 152x365 med tipp och alukåpa. Men eftersom familjen utökas med två små i december, lär jag ha plats för en pulka och senare 2st maskiner istället. Så lär gå upp till ett 180x380 släp

Är nöjd med Fogelsta, men har även kollat lite på 4P.s inline.
Några som har synpunkter på dessa släp?

BMd

Luvisen

Välkänd medlem
5 sept 2005
334
0
16
Överkalix
Ehmm, har bara hört skit om 4p från mina medarbetare så skulle inte rekomendera dom. Lövve ska därimot vara att satsa på.

PatrickS1

Semi PRO sledder
5 okt 2006
31
0
0
Västernorrland
hem.bredband.net
De erfarenheter jag har av 4P är enbart positiva, inlinemodellen går klockrent efter bilen även i snömodd. Dock är det lite (observera lite) bökigare att lasta när man skall på med två skotrar och en massa annat. Sedan är det ju en sanning att om man sköter grejorna då håller dom.

BMd

Välkänd medlem
31 dec 2005
254
1
16
I bilen
Ehmm, har bara hört skit om 4p från mina medarbetare så skulle inte rekomendera dom. Lövve ska därimot vara att satsa på.

Vissa är hur nöjda som helst med 4p, andra tycker det är skit....
Någon som både haft Fogelsta och 4P och kan jämföra dem?

Bmd

E

ejwbegysv

Jag kör mycket med ett Fogelsta släp, tror det är 388x180 eller nått sånt, med kåpa.. den är ca 2 år gammal.

Vi har bytt vagn 1 gång nu på grund av att galven blir alldeles svart vid kontakt med salt, nu är det något fel på bromsarna, den låser upp hjulen när man bromsar :), oljedämparna till kåpan är även dom bytta 1 gång redan.

Men all heder till Thundbergsbil i Gävle som har fixat allt åt oss..

Vagnen rullar varje vecka, sommar som vinter...

BMd

Välkänd medlem
31 dec 2005
254
1
16
I bilen
Jag kör mycket med ett Fogelsta släp, tror det är 388x180 eller nått sånt, med kåpa.. den är ca 2 år gammal.

Vi har bytt vagn 1 gång nu på grund av att galven blir alldeles svart vid kontakt med salt, nu är det något fel på bromsarna, den låser upp hjulen när man bromsar :), oljedämparna till kåpan är även dom bytta 1 gång redan.

Men all heder till Thundbergsbil i Gävle som har fixat allt åt oss..

Vagnen rullar varje vecka, sommar som vinter...
Det är inte Thunbergsbil i sig som ska ha hedern. Det är tomas där som ska ha den isofall.

Ja är själv bra bekant med Tomas på Thunbergs, så där är ju en fördel till att välja Fogelsta igen. Om nåt händer med släpet så är det bara pingla honom så fixar han det.
Men är nyfiken på 4P.s inline också. Känns smidigare få in hjulen liksom. Eller är jag fel ute?

Bmd

4

426H

Dom säljs visst i sverige, Finns ett på Kalixmaskiner.se
Ok, dom kanske har privatimporterat det? Jag försökte beställa ett från thule i sverige för 1,5-2 år sedan men dom sa att dom där släpen bara var för amerikanska marknaden. :(

PontusSandberg

Välkänd medlem
27 feb 2007
1.292
1
16
Kalix
Ok, dom kanske har privatimporterat det? Jag försökte beställa ett från thule i sverige för 1,5-2 år sedan men dom sa att dom där släpen bara var för amerikanska marknaden. :(
ok det var som tusan, men har kollat.. det var inte märket Thule men släpet ser likadant ut!

Såldes också idag när jag var där ;P