Uppdateringar fx-modeller -07

FOX rider

Välkänd medlem
10 okt 2006
1.426
9
38
47
Ludvika
Vad jag vet så är det ett nytt länkage till boggien, samt ett kitt bestående av en massa delar till styrningen. Kommer ett brev med posten till alla Phazer ägare inom en snar framtid.

Hayabusa

Aktiv medlem
19 okt 2007
72
0
6
Härnösand
Vad jag vet så är det ett nytt länkage till boggien, samt ett kitt bestående av en massa delar till styrningen. Kommer ett brev med posten till alla Phazer ägare inom en snar framtid.
Tjena Kompisen har en -07 Fx, och idag åkte vi till Yamahaåterförsäljare och Dom visste inget om något kitt till styrningen..??

Vart har du hört det?

Hayabusa

Aktiv medlem
19 okt 2007
72
0
6
Härnösand
Fick detta svar när jag tryckte på länken...

Information
Sorry but you are not authorized to view or download this Attachment

FOX rider

Välkänd medlem
10 okt 2006
1.426
9
38
47
Ludvika
Tjena Kompisen har en -07 Fx, och idag åkte vi till Yamahaåterförsäljare och Dom visste inget om något kitt till styrningen..??

Vart har du hört det?
Min ÅF har fått hem delarna till styrningen, har sett dom själv. Det är bussningar. låspinnar, gummibälgar och nån plåt. Det ska tydligen förhindra att det kommer in snö vid styrningen och förstärka.

Hayabusa

Aktiv medlem
19 okt 2007
72
0
6
Härnösand
Var inne hos min Yamahaåterförsäljare i Sundsvall och
nu fanns "styrningsdelarna" i deras servicedatorn(Garantibullentin). Och dom har beställt grejerna till min FX.(Tar ca 1 vecka.)
/ Ville

Hayabusa

Aktiv medlem
19 okt 2007
72
0
6
Härnösand
Uppdatering
Ska även få en elfläkt installerad på kylaren, pga av att den blir lätt för varm.
Det är samma fläkt som sitter på venturemodellen, kablarna är färdigdragna från fabrik.
Sen har jag problem med backen, att den inte lägger i backen ibland, står bara och blinkar på "backindikatorn", vilket är jobbigt!! Men det problemet är en fix påväg(nu i januari), den innehåller en ny modell av drivrem (med annan vinkel på "drivytorna") och brickor för omshimsning av variatorn. Sen hoppas jag att den går helt felfritt under vintern!

Alltså:
1.Nytt länkage i boggin (den gamla går sönder)
2. Lite muttrar och låspinnar till Styrningen m.m. + nit till luftrenarboxen. ( niten kan sugas in i motorn och styrningen kan sluta fungera pga någon låspinne går sönder och en mutter till styrlänk lossnar...
3. Elfläkt (om skoter går varm)
4. Ny drivremmodell och brickor till variatorn ( om du har problem att backen inte fungerar som den ska)

Allt detta kostar dig ingenting pga Garantirep/fixar