Grejjen är ju att det där är punkt-observationer. Det säger nödvändigtvis inte hur skoterföret är med tanke på att det sällan är mätt där man kör. Sen är det ju självklart bra riktlinjer.
Enligt länken här ovan så är det 55cm i Katterjåkk strax före Riksgränsen och jag tror nog att det kan vara ganska nära sanningen.Nån som har koll på läget i Riksgränsen? Finns det nått bättre ställe just nu att köra på?
Jo tack jag vet, men nu undrar jag ju hur skoteråkningen är. Det är ju sällan det är 55cm överallt det finns ju alltid dalar med mer eller mindre. Men det kanske är så pass illa överallt? Ingen som varit där och åkt som vet?Enligt länken här ovan så är det 55cm i Katterjåkk strax före Riksgränsen och jag tror nog att det kan vara ganska nära sanningen.
Pratade med en polare som har stuga där igår, typ 25-30 centimeterTjena nån som vet hur det är med snö uppe i åkersjön?
Jo nog vet jag det men jag tycker det ändå funkar ganska bra, bra man kan kolla upp många olika orter inte bara typ smhi snödjupskartan när det är blått eller lite blåare om du förstår hur jag menar?Grejjen är ju att det där är punkt-observationer. Det säger nödvändigtvis inte hur skoterföret är med tanke på att det sällan är mätt där man kör. Sen är det ju självklart bra riktlinjer.
Om du bara kollar liite högre upp i denna tråd så ser du svaret där!Hur ser det ut i Åkersjön/Ansätten/Jänsmässholmen?
Tacksam för svar!
De står det är ca 39 cm i Glommersträsk nu, stämmer det?^^ Det "går" att köra, 25-30 cm. SKa upp imorn