f6 05-07

bäckström

Välkänd medlem
11 nov 2006
146
0
6
umeå
Ni som har sånna här skotrar, va betalar ni i försäkring?
nöjda?
ge mig en massa info om skotern bara!

Vicke

Välkänd medlem
29 mar 2007
274
0
16
Har en F6 -05. Har den ställd på farsan och halvförsäkrad och betalar då bara 900 spänn/år. Snygg och rolig skoter, tveka inte!

bäckström

Välkänd medlem
11 nov 2006
146
0
6
umeå
låter jättebra. Jag är väldigt sugen på att köpa en! så de blir nog så:)
men då va inte försäkringen så ! kom mer info tack :)

Vicke

Välkänd medlem
29 mar 2007
274
0
16
Ursäkta att jag lånar tråden lite.
Men hur är -04:Orna? Är det stor skillnad?
Mkt ändrades ju från -04 till -05.
På -05orna och uppåt sitter det ju fox float i framvagnen istället för fjäderdämpare, stor skillnad!
Växellådan byttes till Diamond drive, dynan är högre så man sitter mycket bättre,
pipan är omgjord så den inte ska spricka vilket är ett vanligt fel på dom äldre f-modellerna.

Och lite annat som att det sitter vändhjul även på utsidan av boggiskenorna vilket det inte gjorde på dom äldre f-modellerna.

också är ju dekalerna grymt mkt snyggare! :)

Last edited:

DennisA

Välkänd medlem
14 sept 2007
318
0
16
Sweden
Mkt ändrades ju från -04 till -05.
På -05orna och uppåt sitter det ju fox float i framvagnen istället för fjäderdämpare, stor skillnad!
Växellådan byttes till Diamond drive, dynan är högre så man sitter mycket bättre,
pipan är omgjord så den inte ska spricka vilket är ett vanligt fel på dom äldre f-modellerna.

Och lite annat som att det sitter vändhjul även på utsidan av boggiskenorna vilket det inte gjorde på dom äldre f-modellerna.

också är ju dekalerna grymt mkt snyggare! :)
Okej, är endel som sagt, men är fox float dämparna bättre än ett par öhlinare? Är det stor skillnad? vad gäller vid körningen btw skillnad mellan -04 och/eller 05-07?