Var hittar man billiga variatorer?

dif

Medlem
21 maj 2006
28
0
1
Är på jakt efter en primärvariator till min Wildcat 700 EFI. Vart kan man hitta dem billigast? Är det någon idé att importera från staterna eller skiljer det inte så mycket i pris? Några bra länkar till amerikanska sidor?

dif

Medlem
21 maj 2006
28
0
1
Har kollat där men tycker att 3700 är lite mycket. Borde väl kunna hitta en billigare eller? Är det en 70-1443 jag ska ha eller finns det andra som passar också?

dif

Medlem
21 maj 2006
28
0
1
Oj, det var snabbt svarat :D
Har stött på Comet en del i mitt sökande men undrar över kvaliteten på dem. Är de bättre än orginal eller ska de ses som någon kopia? Kanske är en dum fråga men om man inte frågar får man aldrig veta... :)

brainstorm

Välkänd medlem
7 nov 2007
420
0
16
riksgränsen,östersund,göteborg
Oj, det var snabbt svarat :D
Har stött på Comet en del i mitt sökande men undrar över kvaliteten på dem. Är de bättre än orginal eller ska de ses som någon kopia? Kanske är en dum fråga men om man inte frågar får man aldrig veta... :)
Ja ska väl likna dem i kvalitet som arctics orginal 9 bult ungefär..o prestanda ungefär samma..då man kan byta vikter o fjädrar nästan kors o tvärs med så...arctic hade ju comet orginal tillomed...hmmmm...92-93 typ..så ja de e bara å inhandla:):rolleyes:

dif

Medlem
21 maj 2006
28
0
1
Låter ju bra men nu har jag en orginal niobults på gång. Är 3000 kr bestyckad och klar ett rimligt pris? Ska tydligen inte ha gått många mil om man ska tro säljaren.
Edit: Har hittat en annan beggad, sexbults tror jag, som är obestyckad för 2500 kr. Fjädern kan jag plocka från den gamla men vikterna var slut så det tillkommer i så fall. Kan man sälja den gamla fjädern eller får man inget för dem? I vilket fall så är väl den bestyckade ett bättre val eller? Blir ju nästan lika dyrt om man ska ha vikter till den andra.

dif

Medlem
21 maj 2006
28
0
1
Vad bra, då slår jag nog till på den. Men finns det någon marknad för begagnade fjädrar eller är det bara slänga den gamla. Har haft skotern på verkstad 20 mil härifrån så jag vet inte hur den ser ut men killen på verkstan sa att den var bra och att jag kunde använda den i den nya variatorn. Tack för hjälpen! :)

Spinnjonte

Välkänd medlem
8 okt 2006
486
0
16
Skellefteå
Leta på ebay, jag fick hem en sprillans ny primär med fjäder o vikter för 1800 inkl tull o moms.
Finns hur mycket som helst på ebay.