Pigga upp 470 motor

MX470

Välkänd medlem
18 nov 2007
112
0
6
Våmhus
Vad ska man göra om man vill pigga till en Rotax470 94:a så att det blir lite mera Klipp i motorn ? :D
 

Andersson

Välkänd medlem
31 jan 2007
1.338
1
16
Kiruna
Jadu Finns massor att göra men det är cash och tid/ork som styr det :)

Du kan tex porta/plana toppen borra upp förgasare.
Lägga dubbelrör är väll det enklaste och bland det billigaste om du inte kan porta sj vill säga.

Beror helt på vad du är berred att lägga ner på motorn :)
 

MX470

Välkänd medlem
18 nov 2007
112
0
6
Våmhus
Jadu Finns massor att göra men det är cash och tid/ork som styr det :)

Du kan tex porta/plana toppen borra upp förgasare.
Lägga dubbelrör är väll det enklaste och bland det billigaste om du inte kan porta sj vill säga.

Beror helt på vad du är berred att lägga ner på motorn :)
jo jag funderar på å skruva av toppen å ta den till farsans jobb å ta av 4 mm ungefär, för jag har inte så jäkla mkt pengar att lägga ut pengar för, student vettu :(
 

jorpe

Välkänd medlem
21 jul 2007
658
0
16
gällivare
du måste mäta vad du har i kompförhållande o squish innan du börjar plana toppen. annars går det åt skogen,
 

MX470

Välkänd medlem
18 nov 2007
112
0
6
Våmhus
du måste mäta vad du har i kompförhållande o squish innan du börjar plana toppen. annars går det åt skogen,
mhm , gud så jobbigt, mm men antingen eller så kan man ju köpa sig ett 2 kuggar mindre drev, då blir det mera klipp i motorn, men finns det inget " bonntrimm " man kan göra med den ?
 

MX470

Välkänd medlem
18 nov 2007
112
0
6
Våmhus
Hemmaplockad Variator ?! vad menas med det ? :S .. inte i dina kanske , men i mina ögon iaf, skitskojj att åka, men saknar lite tryck i motorn iaf :p
 

MX470

Välkänd medlem
18 nov 2007
112
0
6
Våmhus
aa du menar så , jo jag ska då iallafall byta fjäder i variatorn det är en sak som är säker .. får väl helt enkelt se vad man hittar på för nått ..
 

Mich

Aktiv medlem
8 jan 2005
98
0
6
Umeå
Byt primervariatorns fjäder för att få ett högre inlags varvtal för 470 motorn som satt i min -93 var slö nästan suckade innan den började dra. Med bytt fjäder hade den ca 4000 varv i inlag och sedan orginal hårdhet vid högre varvtal och det funkade fint. Jag köpte min hos en skidoo åf det finns tabeller att gå efter.
Rör ej eller trimma motern mer för då har du en motor som aldrig sviker och tål att plågas.


Michael
 

MX470

Välkänd medlem
18 nov 2007
112
0
6
Våmhus
Byt primervariatorns fjäder för att få ett högre inlags varvtal för 470 motorn som satt i min -93 var slö nästan suckade innan den började dra. Med bytt fjäder hade den ca 4000 varv i inlag och sedan orginal hårdhet vid högre varvtal och det funkade fint. Jag köpte min hos en skidoo åf det finns tabeller att gå efter.
Rör ej eller trimma motern mer för då har du en motor som aldrig sviker och tål att plågas.


Michael
mm , funderar på å att skita att Bonntrimma, bara byta drev och fixa till Premiärvariatorn .. tack ändå för allt
 

groban

Välkänd medlem
10 jan 2007
3.251
4
38
Skellefteå
gör som mich föreslår, sen går det alltid sätta dit ufobrickor i gasarna..ganska billigt och den blir rappare på gasen