Uppgraderat forum & domänflytt

skoterleden

Team Snowmobile
1 jan 2000
124
0
6
Hej!

Vi har nu både uppgraderat forumet och dessutom passat på att byta domänplats (äntligen) för själva forumet. Från skoterleden.net till snowmobile.se
Vi har även bytt server. Det var tvunget eftersom det är sånt tryck på forumet vilket gav instabilitetsproblem på slutet.

Inom kort kommer vi att uppgradera ytterligare med nya spännande funktioner, håll utkik!

Finner något som inte fungerar så säg gärna till, det uppskattar vi!

Mvh Snowmobile Crew

skoterleden

Team Snowmobile
1 jan 2000
124
0
6
Mer fart har det verkligen blivit! Som att gå från en 250 till en 800...

Som ni säkert sett har profilinfot hamnat på vänstersidan, något som flera av er frågat efter. Nu tillåter vi dessutom större avatarbilder, förut var de 48x48 pixlar, nu kan de vara 100x100. Passa på och ladda upp er egen avatar, kan vara en bild på dig själv, eller din skoter, etc.

Mer info om det här: http://www.snowmobile.se/forum/announcement.php?f=6

----------------------------------------

REGLER

Storleken är max 100 x 100 pixlar och MAX 17 kb (gör den så lätt som möjligt så går forumet snabbare.)
Endast .jpg bilder är tillåten.

Typ av bild som INTE är tillåten:

Rasistiska symboler & naket - lättklädda damer/herrar är INTE tillåtet. Det finns andra sidor för sånt.

Bryts dessa enkla regler så händer följande:
1 varning utfärdas, där du uppmanas att omgående att bort avatataren. Om inte så sker stängs kontot och IP spärras.

Sysadmin
Snowmobile

skoterleden

Team Snowmobile
1 jan 2000
124
0
6
Japp! Och i helgen avslutas det mesta förhoppninsgvis.

Igår gick tyvärr nätaggregatet i servern därför låg sidan nere en längre stund. :bawling: Typiskt, men nu är det avklarat så förhoppningsvis ska inte det hända igen. Kan väl bli så när det är nya grejer, går det sönder brukar det hända ganska omgående när det gäller elektronik.

Hälsningar
Snowmobile

RotaX447

Välkänd medlem
24 sept 2005
3.206
0
36
Boden
ni ska inte ändra så det står snowmobile.net eller nått i toppen på sidorna?

står ju skoterleden.net nu.

130fi

Välkänd medlem
1 mar 2007
810
0
16
Drevdagen
Få klockan att visa rätt,stämmer inte med realtid.
Visar 2 timmar fel.
Det här inlägget skrev jag 13.51.

.Strand.

Välkänd medlem
10 sept 2004
2.194
0
36
Rosvik
Få klockan att visa rätt,stämmer inte med realtid.
Visar 2 timmar fel.
Det här inlägget skrev jag 13.51.
Det gör du själv. Klicka på kontrollpanelen. Klicka på redigera alternativ. Scrolla ner till tidszon. Kolla om du har rätt inställningar där.
För mig står det att du skrev inlägget 13,51

130fi

Välkänd medlem
1 mar 2007
810
0
16
Drevdagen
Det gör du själv. Klicka på kontrollpanelen. Klicka på redigera alternativ. Scrolla ner till tidszon. Kolla om du har rätt inställningar där.
För mig står det att du skrev inlägget 13,51
Ja,där ser man hur enkelt det var.
Hur kunde det bli så fel?!?!
Tackar så mycket!!!!
GOD JUL!

keihin

Välkänd medlem
31 dec 1999
2.778
0
36
40
Skellefteå
Nåt jag skulle vilja ha är att man skulle kunna byta sitt användarnamn. Typ 1 gång per år eller nåt.
Maila el. PMa mig från din registrerade mailadress alt. din användare med gamla användarnamnet samt önskat nytt användarnamn så brukar det ordna sig inom relativt kort tid :)