Släcker stift, 440X -00

HampusDj

Välkänd medlem
24 maj 2006
2.612
11
38
33
Lugnvik
Har nu bestyckat ner på nålen för den bluddrade kring halv gas så nu går den bättre nålen stod ett snepp under mitten fick alltså mer än orginal (mitten nu och orginal). Så idag klarade jag kallstarten men då när jag sedan krypkörde där det var ospårat 4000-6000 så lyckades jag släcka ett igen, bytte och körde vidare dock ej ospårat så det gick att gasa lite mer. Men är det fortfarande nålen som gäller vid dom varvtalen? Vet inte riktigt hur mycket jag vågar bestycka ner för har inte någon bra tillgång till raksträcka i närheten så man kan kolla färg och så, hur länge bör man hålla gasen om man ska kunna sen färgen? Finns det någon annan metod att kolla färgen på dom? uppalad går den ju utan motstånd så det funkar kanske inte.
 

HampusDj

Välkänd medlem
24 maj 2006
2.612
11
38
33
Lugnvik
För att avsluta tråden nu så kan jag berätta att jag har bestyckat ner den ändå mer och kör på champion 3 elektrod funkar fint nu, var även upp till fjällen och gick fint där med :)
 

Abos

Välkänd medlem
8 aug 2008
365
0
16
Örnsköldsvik
Bara flikar in med en rätt bra sak. Om man vill veta en motsvarighet t.ex ngk BR9ES så kan man gå in på www.ngk.se, trycker på krosslistor.
Så man ser vad BR9ES motsvarar till denso, champion, bosch ...finns många.

(tips tryck Ctrl F så kan du söka efter till stift)
 

Bosse.N

Medlem
30 jan 2009
10
0
1
Ljungaverk
Ditt problem härrör troligen till bensinen! Om du kör på 95oktan så innehåller den etanol vilket sänker energivärdet och den bensinen är svårare att antända när det är kallt, Vilket upplevs som stort problem speciellt hos äldre skotrar som har brytare eftersom tändspänningen är lägre!
Dessutom så torkar 95 bensinen sönder gummislangar.
Så gör som jag o tanka Shell v-power då brukar problemen försvinna!
 

HampusDj

Välkänd medlem
24 maj 2006
2.612
11
38
33
Lugnvik
Om man läser några inlägg ovanför står det att problemet är löst :) kör ständigt på 98oktan då det är 440. Som sagt så kör jag på champion stift och tar det väldigt piano vid kallstart så nu släcker jag väldigt sällan stift kan hända om man inte har tålamod vid kallstart.