Ta bort krängningshämmare på EDGE/RMK

Stryc9

Välkänd medlem
6 jan 2007
896
0
16
Kiruna
Måste jag bort med bukplasten för att få bort asen?

Har borrat ut nitarna men skiten sitter som berget. Eller tar jag inte i tillräckligt?

R

Robin

Krängningshämmarna är väl bockade på dessa maskiner, isåfall är det bara såga som är det enda alternativet.

Stryc9

Välkänd medlem
6 jan 2007
896
0
16
Kiruna
Jo den är bockad.

Är det bara att föra ut den sedan när man väl kapat den på båda sidorna?

Och hur har de i sådana fall fått den på plats? för de lär ju inte ha bockat dem i efterhand?

Stryc9

Välkänd medlem
6 jan 2007
896
0
16
Kiruna
Lättare att styra/välta den i djupsnön.
Nackdel: svajigare på led, niger i kurvorna.

.Strand.

Välkänd medlem
10 sept 2004
2.194
0
36
Rosvik
Hur monterar man krängninghämmare då?? Går det när dom är bockade?? Utan att riva halva skotern alltså??

Ledracern

Aktiv medlem
1 jan 2000
64
0
6
35
Boden
På min rmk -05a är var dom kapade när jag köpte den men jag skulle vilja ha tillbaka den?? nån av er som har en hel liggandes?? isåfall köper jag den!!

köpte skotern igår å den går ju som ett j*vla höghus efter leden....

Triple800

Välkänd medlem
1 jan 2000
1.845
5
38
41
Boden
Hur monterar man krängninghämmare då?? Går det när dom är bockade?? Utan att riva halva skotern alltså??

På en ProXR har jag varit med å montera en krängare. Hålen där den ska sitta är lite större än krängaren så man får lirka igenom den och sen trär man på bussningarna som sedan nitas fast.

Fanns tydligen att köpa en komplett krängningshämmar sats till proxr modellen då följde det som behövdes för att montera med.

Kolla annars på en sprängskiss på en som har krängare org. så syns ju vilka delar som behövs.

Stryc9

Välkänd medlem
6 jan 2007
896
0
16
Kiruna
På min rmk -05a är var dom kapade när jag köpte den men jag skulle vilja ha tillbaka den?? nån av er som har en hel liggandes?? isåfall köper jag den!!

köpte skotern igår å den går ju som ett j*vla höghus efter leden....
Provat spänna stötdämparna till max? Det har jag gjort och det märks inte så farligt. Visst är det lite skillnad men inget man inte kan hantera.