Ja men vafan vadå inte kan få jobb? skärp er!
Givetvis (i det flesta fall) kan du inte ha ett fast jobb under skoltiden. Men vikariat finns det en uppsjö utav överallt, även om alla inte ligger ute på ams.se (arbetsförmedlingen).
Det är ju bara själv ringa runt, det finns säkerligen alltid något ställe där man kan få dra lite extra knäck under eftermiddagar, helger och lov, det är inte bara sommarlovet, man får jobba annars också, jag lovar det är sant?!? (inse ironin).
Dessutom får man chansen att få in en fot i företaget eller arbetsplatsen man jobbar på vilket kan om man har tur leda till en tillsvidare anställning efter skola osv.
Dessutom gör arbetslivserfarenhet jäkligt mycket när man senare i livet ska söka jobb, jäkligt mkt! Så jag säger bara, passa på att söka allt ni får och även om det inte ligger utannonserat så kan man själv ringa runt och visa intresse.
Tycker bara synd om de som inte klarar av att ta hand om sig själva och får allt serverat på silverfat.. Seriöst jag vet av ett fåtal personer i 30-35års åldern som fortfarande bor hemma, maten serverad varje dag, inga utgifter för boende osv, ja menar vafan är de.. tragiskt..
Men det jag menar på är att den här tråden handlar ju bara om vem som är mest bortskämd eller vem som är så jättejättejätte duktig att dom faktist har jobbat en sommar eller två, "jag har tjänat xxxxkr och jag har sålt xxxx saker och jag ska jobba xxx dagar till" osvosv..
Får man verkligen jobba om man går i skolan? Öhhh är inte det barnarbete eller slaveri typ? :O (ironin där också)
Ta nu inte det här som att jag gnäller emot men ni måste väl själva erkänna att tråden skapar mer osämja än givande läsning? det är ju bara folk/ungdommar/snorungar som vill få det bekräftat för sig själv hur "duktig" man är, eller är det bara bortförklaringar?