Höja SRX:en utan att behöva byta boggien

BjörkluNd

Aktiv medlem
25 nov 2007
52
0
1
Östersund
Någon som vet hur man kan höja srx:en utan att behöva byta hela boggien? Vill ha högre markfrigång så att den kan gå lite bättre utanför leden.. Tacksam för svar:eek: ..

W

w3stman

Kollade hemsidan din, shiit va hög du fått till den, hur har du gjort ??
Han har flyttat ner boggiefästena någon cm, snackade om det där förut. Ingen längre dämpningsväg men såklart bättre framkomlighet i djupsnö då den inte hänger sig på fotstegen lika lätt:rolleyes:

BjörkluNd

Aktiv medlem
25 nov 2007
52
0
1
Östersund
Han har flyttat ner boggiefästena någon cm, snackade om det där förut. Ingen längre dämpningsväg men såklart bättre framkomlighet i djupsnö då den inte hänger sig på fotstegen lika lätt:rolleyes:
Okej, men det blev juh asbra, undra hur den går i snön :p

skoter_freak

Välkänd medlem
5 jun 2006
634
0
16
34
Kiruna
Okej, men det blev juh asbra, undra hur den går i snön :p
Tackar:D Många timmars slit.

Precis som westman säger så har jag flyttat ner fästerna, 7 cm fram och 3,5 fram. Sen tryckt in edge dämpare i framvagnen med håradare schimsning. Var ut på första turen idag, gick fint som tusan. Gick Dubbelt så mkt bättre i pudret nu än tidgare. Finns lite bilder på pixboxen min från dagen tur. Ska du höjja din eller?

//Jim

W

w3stman

Precis som westman säger så har jag flyttat ner fästerna, 7 cm fram och 3,5 fram. Sen tryckt in edge dämpare i framvagnen med håradare schimsning. Var ut på första turen idag, gick fint som tusan. Gick Dubbelt så mkt bättre i pudret nu än tidgare. Finns lite bilder på pixboxen min från dagen tur. Ska du höjja din eller?

//Jim
Den ser riktigt bra ut också när den är lite högre:eek:

Motorbreath

Välkänd medlem
19 mar 2006
346
0
16
0923

//Jim

Den blev inte lite svårare att hantera på led då?

skoter_freak

Välkänd medlem
5 jun 2006
634
0
16
34
Kiruna
Den blev inte lite svårare att hantera på led då?
Inte enligt mitt tycke. Tycker de går att pressa på mer nu när man har ordentliga stötdämpare i framvagnen. Skotern är inte heller mer spårkänlig än orginal, kan dock vara när jag gjotr egna skidor.

//Jim

Motorbreath

Välkänd medlem
19 mar 2006
346
0
16
0923
Inte enligt mitt tycke. Tycker de går att pressa på mer nu när man har ordentliga stötdämpare i framvagnen. Skotern är inte heller mer spårkänlig än orginal, kan dock vara när jag gjotr egna skidor.

//Jim

Okej. Tänkte när du gjort 100% större höjning bak än fram (Antar att du menar att du höjt den 7 cm bak och 3,5 cm fram.) att den står lite på arslet. Men det ska väl större höjning till innan det blir på det viset.

skoter_freak

Välkänd medlem
5 jun 2006
634
0
16
34
Kiruna
Okej. Tänkte när du gjort 100% större höjning bak än fram (Antar att du menar att du höjt den 7 cm bak och 3,5 cm fram.) att den står lite på arslet. Men det ska väl större höjning till innan det blir på det viset.

Ne menade att jag höjjt bakre boggifästet 7 cm och främre boggifästet 3.5 cm (eller släppt ner boggin, beror på hur man säger) . Framvagnen vet jag inte riktigt hur mycket högre den är, nu är de iaf 26-27 cm till bulken. Vet inte vad de var orginal.

//Jim