Mxz S2000 ombyggd till zx :)

Hellboy

Välkänd medlem
25 okt 2004
2.255
5
38
Ske-å
Tackar! Jo jag har kört 50 meter med den :bawling: men i helgen ska vi till glommers å köra upp till arvidsjaur blir äckligt ball tror jag :D Jo jag har hunnit polera å dola men det är några delar som är beställda som inte har hunnit komma än :( Ska ner imorrn å polera huven och sånt så efter det blir det några foton.

Nestander

Välkänd medlem
17 jan 2007
1.364
0
16
King. Hoppas du inte får några probs me den då. Lycka till!

Ta gärna lite bilder därifrån med :)

Hellboy

Välkänd medlem
25 okt 2004
2.255
5
38
Ske-å
King. Hoppas du inte får några probs me den då. Lycka till!

Ta gärna lite bilder därifrån med :)
Jahapp inte bästa fösta turen men själva skotern gick klockrent, men min magnapull pajade i vanlig ordning äckligt irriterande och även tomgången hade försvunnit efter inte så lyckad justering av förgasare. Här är en bild innan jag kör upp den på släpet, jag har polerat upp tunneln, satt dig fotstegsförstärkare och stänklappen fick en rekond oxå :D. Det jag har kvar är byte av tank (smalare) för orginal är för bred så jag måste stå som en hjulbent kopojke :eek: plus att styret måste vinklas om lite.

http://www.pixbox.se/pic_show_id17168016.html

Nestander

Välkänd medlem
17 jan 2007
1.364
0
16
Jahapp inte bästa fösta turen men själva skotern gick klockrent, men min magnapull pajade i vanlig ordning äckligt irriterande och även tomgången hade försvunnit efter inte så lyckad justering av förgasare. Här är en bild innan jag kör upp den på släpet, jag har polerat upp tunneln, satt dig fotstegsförstärkare och stänklappen fick en rekond oxå :D. Det jag har kvar är byte av tank (smalare) för orginal är för bred så jag måste stå som en hjulbent kopojke :eek: plus att styret måste vinklas om lite.

http://www.pixbox.se/pic_show_id17168016.html

Tunneln såg ju hyffsat blank ut, jaaa! :)

Hellboy

Välkänd medlem
25 okt 2004
2.255
5
38
Ske-å
Tackar och bockar, 670 motorn går väldigt trevligt plus att boggien är nyrenoverad (knäckt stötdämparfäste, lager och diverse förstärkningar) och framvagnen vart mycket trevligare utan krängningshämmaren, nu måste jag bara få till körställningen korrekt :)

Nestander ja den vart ganska blank fast jag fuskade lite :p åsså vart bilden lite mörk tyvärr, solen hade inte hunnit riktigt gå upp när jag fotade.