Har en edge 600 -01. Ibland går den bra och varvar upp ordentligt och ibland så orkar den bara upp i uppskattningsvis 6000rpm och känns helslö.
Ibland kan man köra 10 min och den går sådär kasst men så helt plöttsligt börjar den gå kanon. Motorn har nyss renoverats. Var ska man börja felsöka? Har haft problem med att den har flödat över men då låg det ett skräp i nålventilen så problemet borde inte ligga där. Och den bluddrar ingenting.
Har bytt glidklackarna i sekundären för dom var slut.
En kabel som går mellan tändspolen och cdibox kontakten har släppt från kontakten(den svarta). Denna verkar vara en jord för om man jordar den så startar skotern så jag ha jordat i en jordkabel som går till styret.
Men jag misstänker att det är att den suger i sig bränsle på högre varv. Har provkört lite ikväll och det for nästan en kvarts tank på kanske max 15min körning.
Har någon nån ide vad som kan vara felet?
Stiften verkar vara lämpligt bruna när jag kollade efter att jag kört ikväll... Känns konstigt att det skulle vara ett växlingsfel också eftersom jag har haft upp sekundären och inget verkar kärva eller glappaspeciellt. Bussningen runt helixen är kanske 0,5mm glapp men det ska inte göra något. Har även sett att det kommer bensin in i luftburken. Varför gör det det?
Har renngjort avgasportarna och kollat membranen. Hade lös reedventilerna och kollade dom. Ett par läppar glepar upp kanske 0,5mm men så känsligt ska det väll inte vara?
Det blir ingen skillnad om jag inte har tps kontakten i förgasarna där för att jag har provat att glömma sätta dit den.
Ibland kan man köra 10 min och den går sådär kasst men så helt plöttsligt börjar den gå kanon. Motorn har nyss renoverats. Var ska man börja felsöka? Har haft problem med att den har flödat över men då låg det ett skräp i nålventilen så problemet borde inte ligga där. Och den bluddrar ingenting.
Har bytt glidklackarna i sekundären för dom var slut.
En kabel som går mellan tändspolen och cdibox kontakten har släppt från kontakten(den svarta). Denna verkar vara en jord för om man jordar den så startar skotern så jag ha jordat i en jordkabel som går till styret.
Men jag misstänker att det är att den suger i sig bränsle på högre varv. Har provkört lite ikväll och det for nästan en kvarts tank på kanske max 15min körning.
Har någon nån ide vad som kan vara felet?
Stiften verkar vara lämpligt bruna när jag kollade efter att jag kört ikväll... Känns konstigt att det skulle vara ett växlingsfel också eftersom jag har haft upp sekundären och inget verkar kärva eller glappaspeciellt. Bussningen runt helixen är kanske 0,5mm glapp men det ska inte göra något. Har även sett att det kommer bensin in i luftburken. Varför gör det det?
Har renngjort avgasportarna och kollat membranen. Hade lös reedventilerna och kollade dom. Ett par läppar glepar upp kanske 0,5mm men så känsligt ska det väll inte vara?
Det blir ingen skillnad om jag inte har tps kontakten i förgasarna där för att jag har provat att glömma sätta dit den.